DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4809

Title: การทำการตลาดเชิงเนื้อหา (Content Marketing) ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อชุดออกกำลังกาย ของกลุ่มลูกค้าผู้หญิงแบรนด์ Dharma Bums ในประเทศไทย
Other Titles: Influences of content marketing on activewear purchase decision of Dharma Bums’ female customers in Thailand
Authors: ธนัยนันท์ พรสินศิริรักษ์
Keywords: การตลาดเชิงเนื้อหา
การตัดสินใจซื้อ
สื่อประเภทบทความ
สื่อประเภทอินโฟกราฟฟิก
สื่อประเภทวิดีโอ
อุตสาหกรรมชุดออกกำลังกาย
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่องอิทธิพลของรูปแบบของการนำเสนอเนื้อหา (Content Marketing) ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อชุดออกกำลังกายของกลุ่มลูกค้าผู้หญิงแบรนด์ Dharma Bums ในประเทศไทย เพื่อศึกษา 1) ความคิดเห็นของกลุ่มลูกค้าผู้หญิงต่อกลยุทธ์เชิงเนื้อหา กรณีศึกษาแบรนด์ Dharma Bums ในประเทศไทย 2) เพื่อศึกษารูปแบบของการทำการตลาดเชิงเนื้อหาที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าชุดออกกำลังกายของกลุ่มลูกค้าผู้หญิงแบรนด์ Dharma Bums ในประเทศไทย 3) เพื่อศึกษาการตัดสินใจซื้อสินค้าชุดออกกำลังกายแบรนด์ Dharma Bums ผ่านการทำการตลาดเชิงเนื้อหาของกลุ่มลูกค้าผู้หญิงแบรนด์ Dharma Bums ในประเทศไทย ซึ่งกลุ่มตัวอย่างในการศึกษาวิจัย คือ กลุ่มลูกค้าผู้หญิงที่เคยซื้อชุดออกกำลังกายของแบรนด์ Dharma Bums จำนวน 119 คน คำนวณจาก โปรแกรม G* Power โดยใช้การสุ่มตามความสะดวก และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัยที่มีค่าความเชื่อมั่นมากกว่า 0.7 ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน Simple Regression และ Multiple Regression ผลการศึกษาวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 36-45 ปี มีสถานภาพโสด โดยมีระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพเป็นพนักงานเอกชน โดยมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนตั้งแต่ 55,001 บาทขึ้นไป มีสมาชิกในครอบครัว 3-4 คน และมีลักษณะที่พักอาศัยเป็นบ้าน โดยอยู่ภูมิภาคกรุงเทพแลปริมณฑล โดยสินค้าที่เลือกซื้อเป็นเลกกิ้งขายาว ส่วนแหล่งที่ใช้ในการค้นหาข้อมูลในการซื้อชุดออกกำลังกายคือ Instagram และผู้มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อคือ ดาราหรือ Influencer ซึ่งเหตุผลที่เลือกซื้อชุดออกกำลังกายแบรนด์ Dharma Bums นั้นคือ คุณภาพของสินค้า เช่น ความคงทน ความยืดหยุ่น เป็นต้น จากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า การตลาดเชิงเนื้อหา (Content Marketing) มีผลต่อการตัดสินใจซื้อชุดออกกำลังกายของกลุ่มลูกค้าผู้หญิงแบรนด์ Dharma Bums ในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และเมื่อพิจารณาปัจจัยย่อย พบว่า ปัจจัยประเภทสื่อวิดีโอ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อชุดออกกำลังกายของกลุ่มลูกค้าผู้หญิง แบรนด์ Dharma Bums ในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The research of influences of content marketing on activewear purchase decision of Dharma Bums’ female customers in Thailand is to (1) investigate the opinions of female customers toward content strategy using Dharma Bums in Thailand as the case study, (2) study types of the content strategy affecting purchase decision of Dharma Bums’ female customers in Thailand, and (3) study purchase decision of Dharma Bums’ activewear by utilizing content marketing toward Dharma Bums’ female customers in Thailand. By using convenience sampling together with G*Power to calculate, 119 customers who have already purchased Dharma Bums’ activewears were selected as the samples for the research. The author employed self-administered questionnaire with the reliability score over 0.7 in the study. Also, the statistical metrics used in the study are percentage, standard deviation, simple regression, and multiple regression. The study showed that most respondents are single women between the age of 36 to 45 years old with bachelor’s degree. They are white-collar workers at private companies with the average income of more than 55,001 baht. Moreover, there are 3 to 4 members in the respondents’ family, living together in their own house, which are mostly located in Bangkok Metropolitan Region. In terms of products, most of them purchased 7/8 and full-length leggings. Instagram is their main application to gather information about the leggings. In addition, the research showed that not only influencers and celebrities played a crucial role in their purchase decision, but quality of the products, such as durability and flexibility, is also the main reason why they decided to make a purchase. The hypothesis testing revealed that content marketing significantly affected activewear purchase decision of Dharma Bums’ female customers in Thailand at the p-value .05. In addition to that, when the sub factors were taken into consideration, the findings showed that video contents had a statistically positive significant impact activewear purchase decision of Dharma Bums’ female customers in Thailand at p-value .05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4809
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanainan_porn.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback