DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4805

Title: อิทธิพลของคุณภาพระบบ คุณภาพข้อมูล คุณภาพบริการ ความยุติธรรมของราคาและการส่งเสริมการตลาดของแอพส่งอาหารต่อความพึงพอใจและความตั้งใจใช้บริการซ้ำของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Influences of System Quality, Information Quality, Service Quality, Price Fairness and Marketing Promotion of Food Delivery Mobile Apps on Satisfaction and Repeat Service Intention of Consumers in Bangkok
Authors: ชนากานต์ ทองศักดิ์
Keywords: คุณภาพระบบ
คุณภาพข้อมูล
คุณภาพบริการ
ความยุติธรรมของราคา
การส่งเสริมการตลาด
ความพึงพอใจ
ความตั้งใจใช้บริการซ้ำ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของคุณภาพระบบ คุณภาพข้อมูล คุณภาพบริการ ความยุติธรรมของราคา และการส่งเสริมการตลาดของแอพส่งอาหารต่อความพึงพอใจของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และ เพื่อศึกษาอิทธิพลของคุณภาพระบบ คุณภาพข้อมูล คุณภาพบริการ ความยุติธรรมของราคา การส่งเสริมการตลาด และความพึงพอใจของผู้บริโภคต่อแอพส่งอาหารที่มีต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณ ใช้แบบสอบถามที่ผ่านการตรวจสอบความเที่ยงตรงเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ประชากรในการวิจัยคือผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครที่เคยใช้แอพส่งอาหาร กลุ่มตัวอย่างได้จากการเลือกแบบสะดวกจำนวน 400 คน ใช้สถิติเชิงพรรณนา และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ในการวิเคราะห์ข้อมูลและทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นหญิง อายุ 20-29 ปี สถานภาพโสด มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงาน/ลูกจ้างเอกชน และกลุ่มใหญ่ที่สุดมีรายได้ส่วนตัวเฉลี่ยต่อเดือน 10,001-25,000บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า คุณภาพระบบ คุณภาพบริการ ความยุติธรรมของราคา และการส่งเสริมการตลาดของแอพส่งอาหารส่งผลทางบวกต่อความพึงพอใจของผู้บริโภค และ คุณภาพระบบ คุณภาพบริการ การส่งเสริมการตลาดของแอพส่งอาหาร และความพึงพอใจส่งผลทางบวกต่อความตั้งใจใช้บริการซ้ำของผู้บริโภค
The objectives of this research were to study the influence of System Quality, Information Quality, Service Quality, Price Fairness and Marketing Promotion of food delivery mobile apps on Consumer Satisfaction and to study the influence of System Quality, Information Quality, Service Quality, Price Fairness, Marketing Promotion of food delivery mobile apps and consumer satisfaction on Repeat Service Intention of consumers in Bangkok. The study applied quantitative research approach. A questionnaire having passed both validity and reliability tests was used as the tool in collecting data. Research population was Bangkok consumers who had ever used food delivery mobile apps, 400 samples were selected by convenience. Descriptive statistics and multiple regression at .05 significance level were applied in analyzing data and testing hypotheses. The results indicate that the majority of respondents are female aged 20-29 years, single, bachelor’s degree holders, employees in private companies. The largest group earns average monthly personal income ranged 10,001-25,000 baht. The results of hypothesis testing reveal that System Quality, Service Quality, Price Fairness and Marketing Promotion of food delivery mobile app have positive effects on Consumer Satisfaction, and System Quality, Service Quality, Marketing Promotion of food delivery mobile app and consumer satisfaction have positive effects on Repeat Service Intention.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: โปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่
ความพอใจของผู้บริโภค
พฤติกรรมผู้บริโภค
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
ความภักดีของลูกค้า
อาหาร -- การขนส่ง
บริการจัดส่งสินค้า
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4805
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanakarn_thon.pdf5.68 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback