DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4794

Title: การทำการตลาดองค์รวมส่งผลต่อความภักดีต่อตราสินค้าเดอะ พิซซ่า คอมปะนี ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Holistic marketing affects consumer of The Pizza Company brand loyalty in Bangkok
Authors: กิจกร ทวิสุวรรณ
Keywords: การตลาดแบบบูรณาการ
การตลาดภายในองค์กร
การตลาดเชิงสัมพันธภาพ
การตลาดในเชิงผลประกอบการ
ความภักดีในตราสินค้า
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา เพื่อศึกษาความคิดเห็นที่มีผลต่อกลยุทธ์การตลาดองค์รวม (Holistic Marketing: HM) ระดับความภักดีต่อตราสินค้า และความมีอิทธิพลของกลยุทธ์การตลาดองค์รวม (Holistic Marketing: HM) ที่มีผลต่อความภักดีต่อตราสินค้า (Brand Loyalty) เดอะ พิซซ่า คอมปะนี ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่าง คือ ลูกค้าผู้ใช้บริการของบริษัท เดอะ พิซซ่า คอมปะนี ปี พ.ศ. 2563 จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย มีค่าความเชื่อมั่นทั้งสิ้น คือ 0.964 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ Multiple Regression ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ คือ เพศหญิง มีอายุระหว่าง 21–30 ปี มีสถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า และเป็นนักเรียน/นักศึกษา ซึ่งมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนไม่เกิน 10,000 บาท มีสมาชิกในครอบครัว 3-4 คน และมีลักษณะที่พักอาศัยเป็นบ้าน นอกจากนั้นยังพบว่า ความคิดเห็นที่มีผลต่อกลยุทธ์การตลาดองค์รวม (Holistic Marketing: HM) ของเดอะ พิซซ่า คอมปะนีของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยรวมมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก ระดับความภักดีต่อตราสินค้าเดอะ พิซซ่า คอมปะนี ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยรวมมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุด และจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยการตลาดองค์รวม มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า เดอะ พิซซ่า คอมปะนี ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และเมื่อพิจารณาปัจจัยย่อย พบว่า ปัจจัยการตลาดแบบบูรณาการ และปัจจัยการตลาดในเชิงผลประกอบการ มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า เดอะ พิซซ่า คอมปะนี ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aims to study opinions affecting the Holistic Marketing strategy, brand loyalty level, and the influence of Holistic Marketing strategy on the loyalty to Brand Loyalty of The Pizza Company of consumers in Bangkok. The sample group was 400 service users of The Pizza Company 2020, using a questionnaire as a research tool. It has a total reliability value of 0.964 and has been checked for its accuracy by a qualified person. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, and multiple regression. The results of the research were as follows: Most respondents are females aged between 21-30 years old, single, with a Bachelor's degree or equivalent, and be a student which has an average monthly income of not more than 10,000 baht, has 3–4 family members, and has a home residence, Also, it was found the opinions affecting the holistic marketing strategy of the Pizza Company for consumers in Bangkok. Overall, opinions were at a high level. The level of loyalty to the Pizza Company brand of consumers in Bangkok. Overall, opinion was at the highest level. And the hypothesis testing, it was found that the overall marketing factor influences the loyalty of the consumer's brand in Bangkok, the factors were statistically significant at 0.05 and when considering the sub-factors, it was found that the integrated marketing factor and marketing factors in terms of performance Influence the loyalty of the consumer's brand in Bangkok. Statistically significant at a level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4794
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kitjakorn_tawi.pdf3.93 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback