DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4783

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเช่าบ้านพักในพื้นที่ ต. เขาขลุง อ. บ้านโป่ง จ. ราชบุรี
Other Titles: The factors influencing the decision to rent a house in Khao Khlung, Ban Pong, Ratchaburi
Authors: ปภาวดี กาญจนรัตกุล
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจเช่าบ้านพักในพื้นที่ ต. เขาขลุง อ.บ้านโป่ง จ.ราชบุรี
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเช่าบ้านพักในพื้นที่ ต. เขาขลุง อ. บ้านโป่ง จ. ราชบุรี ประชากรที่ใช้ศึกษา คือ ประชาชนในพื้นที่ ต. เขาขลุง อ. บ้านโป่ง จ.ราชบุรี จำนวน 129 ตัวอย่าง ผู้วิจัยเลือกกลุ่มตัวอย่างด้วยวิธีการสุ่ม วิธีการเลือกตัวอย่างแบบเจาะจง แบบอาศัยความน่าจะเป็น ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ตัวแปรต้น คือ ปัจจัยส่วนบุคคลปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4Ps) ตัวแปรตาม คือ การตัดสินใจเช่าบ้านพักในพื้นที่ ต. เขาขลุง อ. บ้านโป่ง จ. ราชบุรี การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานสถิติเชิงอนุมาน และการวิเคราะห์การถดถอย (Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4Ps) ในภาพรวม ส่งผลต่อการตัดสินใจเช่าบ้านพักในพื้นที่ ต. เขาขลุง อ. บ้านโป่ง จ. ราชบุรี โดยด้านผลิตภัณฑ์ (Product) ด้านราคา (Price) และด้านการส่งเสริมการขาย (Promotion) ส่งผลต่อการตัดสินใจเช่าบ้านพักในพื้นที่ ต. เขาขลุง อ. บ้านโป่ง จ. ราชบุรีอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The objectives of this study are to study and analyse the factors of marketing mix that influence the decision to rent a house in Khao Khlung Subdistrict, Ban Pong District, Ratchaburi Province. The sampling group is 129 sampling. The researcher selected the sample by Probability Sampling and Purposive Sampling. The questionnaire was used as a tool for data collection. The primary variable was personal factors, marketing mix factors (4Ps) and dependent variable of research was the decision to rent a house in the area of Khao Khlung Sub-district, Ban Pong District, Ratchaburi Province.The statistics which used in analyse the data were frequency, percentage, average, standard deviation and regression analysis. The results of the study are the totals of factors of marketing mix (4Ps) are influenced to the decision to rent a house in Khao Khlung Sub-district, Ban Pong District, Ratchaburi Province. Product, price and promotion are the factors which influenced to the decision to rent a house in Khao Khlung Sub-district, Ban Pong District, Ratchaburi Province statistically significant at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4783
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
papawadee_kanc.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback