DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4752

Title: แผนธุรกิจ Keto life เบเกอรี่และวัตถุดิบคีโตเจนิคไดเอดออนไลน์
Other Titles: Business plan for Keto life bakery and Ketogenic diet material online
Authors: นิงห์ ดัง
Keywords: แผนธุรกิจ
ขนมเพื่อสุขภาพ
ขนมคีโต
คีโตเจนิคไดเอด
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้ได้จัดทำขึ้นเพื่อ 1) สร้างกำไรสุทธิ 17% ของยอดขายต่อปี 2) สร้างยอดขายเพิ่มขึ้นจากเดิม 5% ในทุกปี และ 3) ขยายฐานลูกค้าให้มากขึ้นโดยมีการเติบโต 5% ต่อปี เทคนิคและวิธีการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการวิจัยตลาดโดยใช้การสัมภาษณ์เชิงลึกกับกลุ่มผู้บริโภคที่กำลังรับประทานคีโตเจนิคไดเอด อายุระหว่าง 30-45 ปี จำนวน 4 คนและกลุ่มคนอ้วนอยากลดน้ำหนักมีแนวโน้มทานคีโต อายุระหว่าง 30-45 ปี จำนวน 4 คน โดยเลือกผู้ให้สัมภาษณ์มาจากกลุ่ม Facebook ซึ่งแบบสัมภาษณ์ใช้เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหาในการวิเคราะห์ข้อมูลจากการสัมภาษณ์ ผลการวิเคราะห์พบว่า จุดแข็งของธุรกิจ คือ เจ้าของธุรกิจมีความรู้ความเข้าใจธุรกิจประเภทนี้อย่างลึกซึ้ง โดยเฉพาะในเรื่องการตลาด คู่แข่ง โภชนาการ หรือเรื่องสูตรขนมคีโตหลากหลายและแปลกใหม่ จุดอ่อน คือ เนื่องจากเป็นธุรกิจเปิดใหม่ การคาดการณ์เกี่ยวกับจำนวนลูกค้าเข้ามาร้านค่อนข้างยาก ในขณะที่โอกาส คือ ผู้บริโภคเวียดนามเริ่มใส่ใจสุขภาพ และต้องการมีบุคลิกภาพที่ดีมากขึ้น และผู้บริโภคนิยมทานอาหารนอกบ้านหรืออาหารพร้อมทานทาง เดลิเวอรี่ (Delivery) มากขึ้น และอุปสรรค คือ แหล่งวัตถุดิบหลักส่วนใหญ่อยู่ภาคใต้ของเวียดนามและต้องนำเข้าจากต่างประเทศ สำหรับการวิเคราะห์การแข่งขันพบว่า สภาพการแข่งขันของธุรกิจนี้อยู่ในระดับไม่สูงมาก คู่แข่งมีน้อยรายและส่วนใหญ่แล้วจะรายเล็ก เมื่อพิจารณาผลของการวิจัยตลาดพบว่า ผู้ให้สัมภาษณ์ที่ทานคีโต เพราะอยากลดน้ำหนัก สำหรับพฤติกรรมการซื้อขนมคีโตและวัตถุดิบทำขนมคีโต ผู้ให้สัมภาษณ์จะทำขนมคีโตทานเอง ไม่มีร้านประจำหรือรู้จักแบรนด์ไหน สำหรับการซื้อวัตถุดิบ จะซื้อที่ร้านขายวัตถุดิบทำขนมทั่วไป ที่ไม่ใช่เป็นร้านขายวัตถุดิบคีโตโดยเฉพาะ เพราะเป็นร้านรู้จัก สะดวก ใกล้บ้าน และตอนนี้ยังไม่รู้จักร้านไหนที่ขายวัตถุดิบคีโต ธุรกิจ KETO LIFE เป็นแผนธุรกิจที่น่าลงทุน ใช้เงินลงทุนประมาณ 502,000 บาท แต่มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิของกระแสเงินสด (NPV) เท่ากับ 3,219,497 บาท ผลตอบแทนจากโครงการ (IRR) อยู่ที่ 223% ระยะเวลาคืนทุน เท่ากับ 0.423 ปี หรือ 5 เดือน
This business plan has been prepared to 1) Made net profit margin 17% of revenue per year 2) Increase revenue by 5% each year and 3) Expand the customer base with 5% growth per year. The techniques and methods applied for conducting a business plan are business environment analysis, competitive analysis, and market research survey in-depth interviews with consumers who are currently taking a ketogenic diet aged between 30-45 years, 4 respondents. Obesity people who would like to lose weight tending to eat keto aged between 30-45 years, 4 respondents. All respondents were selected from Facebook groups. The interview form is used as a tool for data collection and used content analysis methods to analyze data from interviews. The analysis results showed that the strengths of business are the owner have good know-how, dept-understanding in this business, particularly in marketing, competitor, nutrition, or the variety and exotic of baking recipes. The weakness, since this is a new open business, therefore difficult to have an accurate forecast number of customers come to store. While the opportunities are, Vietnamese consumers are beginning to care about their health, desire to have a better personality and prefer to eat outside or order delivery ready-to-eat food more. The threats of business are, most of the main raw material sources are in southern Vietnam and imports from abroad. The competitive analysis concluded that the competition in this business is not very high since there are only a few competitors and most of them are small businesses. Considering the results of market research, it was found that interviewees eating ketogenic because wanting to lose weight. For the behavior of buying keto bakery and raw materials, the interviewees will make keto bakery by themselves, here are no regular stores or known brands. For raw materials purchase, will buy at common bakery raw materials store which is not a store selling keto materials particularly, because it is a familiar store, convenient, nearby and currently does not know any keto materials stores. "KETO LIFE" is a business plan that should be invested. The total investment is approximately 502,000 baht but the net present value of cash flow (NPV) is 3,219,497 baht. The return on the project (IRR) is 223% and the payback period is 0.423 years or 5 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
ผลิตภัณฑ์เบเกอรี
อาหารลดน้ำหนัก
อาหารลดน้ำหนัก -- สูตรผสม
สุขภาพกับความงาม
KETO LIFE
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4752
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ninh_dang.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback