DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4729

Title: แผนธุรกิจมาลอง ซาวน่า แอนด์ยิม
Other Titles: Business Plan for Malong Sauna & Gym
Authors: ณัฐพล พลพันงาม
Keywords: ร้านซาวน่า
ธุรกิจบริการ
สุขภาพ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อความมั่นคงของกิจการ ที่จะผลิตสินค้าเพื่อสนองความต้องการของผู้บริโภคอย่างต่อเนื่อง และเพื่อเจริญเติบโตของธุรกิจ สำหรับการสร้างรายได้สุทธิในแต่ละปีสูงขึ้น 5 เปอร์เซ็นต์ของยอดขายในปีก่อนและเพิ่มขึ้นต่อเนื่องทุกปี มีการขยายกิจการที่ใหญ่ขึ้น มีสาขาเพิ่มมากขึ้น และมีการจ้างพนักงานเพิ่มขึ้นจึงทำให้เกิดความมั่นคงทางการเงิน ในการจัดทำแผนธุรกิจในครั้งนี้ ทางผู้จัดทำได้มีการศึกษาวิจัยตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามให้กับกลุ่มเป้าหมายทำการตอบแบบสอบถามจำนวน 100 คน และได้มีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจเพื่อจัดทำแผนกลยุทธ์ที่ใช้ในการดำเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยส่วนผสมทางการตลาด (4P) พบว่าด้านผลิตภัณฑ์ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญมากที่สุดคือด้านผลิตภัณฑ์ อุปกรณ์มีความพร้อมสำหรับการใช้งาน มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่̄ 4.38 รองลงมาคือด้านบุคลากร พนักงานมีความกระตือรือร้น มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.30 ด้านการให้บริการ มีการให้รายละเอียดบริการที่ชัดเจน มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.26 และด้านการส่งเสริมทางการตลาด มีการให้ลูกค้าใหม่ได้ทดลองใช้ฟรีในครั้งแรก มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.18 เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนแผนธุรกิจ มาลองซาวน่า แอนด์ยิม พบว่ามีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์ที่สูงซึ่งเหมาะแก่การลงทุน โดยได้ใช้งบลงทุนทำธุรกิจจำนวน 1,000,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 4,979,185.65 บาท มีอัตราผลตอบแทน (IRR) อยู่ที่ 201% ใช้ระยะเวลาคืนทุนทั้งสิ้น 9 เดือน
This business plan has objectives for the stability of the business To produce products to continuously meet the needs of consumers And for business growth For generating net income each year, up 5 percent of sales in the previous year and increasing continuously every year. There is a larger business expansion. With more branches and hiring more staff, resulting in financial stability. In making this business plan The organizer has conducted a market research by distributing questionnaires to the target group, answering the questionnaires of 100 people and examining the strengths, weaknesses, opportunities and obstacles of the business in order to create a strategic plan used in business operations. From the research of marketing ingredients (4P), it is found that in the product aspect, respondents value the most as product. Equipment is ready for use average 4.38, followed by personnel Enthusiastic staff average 4.30 in service There is a clear service description average 4.26 and marketing promotion. New customers are given a free trial for the first time average 4.18. When considering the possibility of investing in a business plan, come to try the sauna and gym, it is found that the return rate throughout the project is at a high level which is suitable for investment. By using the investment budget for doing business in the amount of 1,000,000 baht, the net present value (NPV) is 4,979,185.65 baht with the IRR at 201%. The payback period is 9 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2562
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4729
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttapon_phon.pdf2.96 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback