DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4716

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวชาวไทยศึกษากรณีของเกาะเมือง จังหวัดพระนครศรีอยุธยา
Other Titles: The factors affecting Thai tourism decisions in the case of Muang Phra Nakhon Si Ayutthaya Province
Authors: ภัทรนิษฐ์ ภัทรวิศานต์ศรี
Keywords: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจท่องเที่ยว
นักท่องเที่ยวชาวไทย
เกาะเมือง จังหวัดพระนครศรีอยุธยา
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความแตกต่างของข้อมูลที่มีผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยว กรณีของเกาะเมือง จังหวัดพระนครศรีอยุธยา และเพื่อศึกษาพฤติกรรมการท่องเที่ยวที่มีผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยว กรณีของเกาะเมือง จังหวัดพระนครศรีอยุธยา โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาท่องเที่ยวเกาะเมือง จังหวัดพระนครศรีอยุธยา จำนวน 400 คน และวิธีการทางสถิติ ได้แก่ ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) พบว่า ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐานและการแปลผลระดับความแตกต่างของข้อมูลที่มีผลต่อการตัดสินใจของนักท่องเที่ยว กรณีของเกาะเมือง จังหวัดพระนครศรีอยุธยา ซึ่งประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์แหล่งท่องเที่ยว ด้านราคา ณ แหล่งท่องเที่ยว ด้านช่องทางให้บริการ ณ แหล่งท่องเที่ยว ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ด้านกระบวนการให้บริการ และการจัดการโลจิสติกส์ของนักท่องเที่ยวชาวไทย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจของนักท่องเที่ยว กรณีของเกาะเมือง จังหวัดพระนครศรีอยุธยา ประกอบด้วยระดับการตัดสินใจ ด้านปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และการจัดการโลจิสติกส์ของนักท่องเที่ยวชาวไทย โดยรวมอยู่ในระดับมาก ( = 4.03) โดยด้านที่มีค่าเฉลี่ย สูงสูด คือ ด้านราคา ณ แหล่งท่องเที่ยว ( = 4.10) รองลงมา คือ ด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ( = 4.11) และด้านที่มีค่าเฉลี่ยต่ำสุด คือ ด้านกระบวนการให้บริการ ( = 3.93) และพบว่า นักท่องเที่ยวชาวไทยที่อายุต่างกันมีระดับการตัดสินใจท่องเที่ยว แตกต่างกัน
This study has the objectives to study the differences of the information that affect the decisions of tourists. In the case of Meung Phra Nakhon Si Ayutthaya Province and to study tourism behaviors that affect tourists' decision in the case of Mueng Phra Nakhon Si Ayutthaya Province. The questionnaire was used as a tool to collect data from 400 Thai tourists visiting Muang, Phra Nakhon Si Ayutthaya Province, and the statistical methods were Percentage, Mean and Standard Deviation. The result found that Mean, standard deviation and interpretation of the level of data differences affecting to the traveler decisions. In the case of Meung Phra Nakhon Si Ayutthaya Province which consists of product aspect, tourism price, price at tourist attraction Service channels at tourist attractions. In terms of marketing promotion, personnel creation and presentation of physical characteristics Service process. And the logistics management of Thai tourists found that the respondents had a level of opinion on the decision of the tourists, case of Meung Phra Nakhon Si Ayutthaya Province which consists of the level of decision. Marketing mix factors and logistics management of Thai tourists. Overall, it was at a high level (= 4.03), with the side with the highest average price at the tourist sites (= 4.10), followed by the construction and presentation of the physical characteristics (= 4.11) and the valuable aspects. The lowest average was the service process (= 3.93). Thai travelers in the different ages have different levels of travel decisions.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4716
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phataranit_phat.pdf4.06 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback