DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4687

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะภักดีของผู้ใช้บริการ: กรณีศึกษา WE Fitness สาขารัชดา กรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positively influencing loyalty intentions of the consumers: A case study of WE Fitness in Ratchada branch in Bangkok
Authors: วรลักษณ์ วิชัยประจักร์
Keywords: อิทธิพลเชิงบวก
ความตั้งใจที่จะภักดี
ฟิตเนส
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยด้านเนื้อหาในการส่งเสริมการขาย ปัจจัยด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพ ปัจจัยด้านการบริการลูกค้า ปัจจัยระยะทาง ปัจจัยด้านประสบการณ์ความรู้สึกต่อตราสินค้า และปัจจัยด้านราคา ที่ส่งผลต่อความตั้งใจที่จะภักดีของผู้ใช้บริการ WE Fitness สาขารัชดา กรุงเทพมหานคร ซึ่งผู้วิจัยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 240 ราย ในช่วงเดือนกุมภาพันธ์ 2563 และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 24-29 ปี สถานภาพโสด จบการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพธุรกิจส่วนตัว/ค้าขาย ซึ่งมีรายได้ต่อเดือน 30,001–40,000 บาท ความถี่ในการออกกำลังกาย 3-5 วัน/สัปดาห์ ระยะเวลาในการออกกำลังกาย 1-2 ชั่วโมง/วัน ออกกำลังกายเพื่อให้ร่างกายแข็งแรง และค่าใช้จ่ายในการใช้บริการ WE Fitness น้อยกว่าหรือเท่ากับ 1,500 บาทต่อเดือน นอกจากนี้ยังพบว่า มีเพียงปัจจัยด้านการบริการลูกค้า (Customer Service) และปัจจัยด้านราคา (Price Factor) ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะภักดีของผู้ใช้บริการ WE Fitness สาขารัชดา กรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ดังนั้นผู้ประกอบการ WE Fitness สาขารัชดา กรุงเทพมหานคร จึงควรให้ความสำคัญกับปัจจัยด้านการบริการลูกค้าและปัจจัยด้านราคา เพื่อใช้ในการวางแผนและพัฒนากลยุทธ์เพื่อให้สามารถตอบสนองต่อความต้องการของผู้บริโภคในการเข้าใช้บริการ WE Fitness สาขารัชดา กรุงเทพมหานคร ได้อย่างมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น
The objective of this research was to study the positive influence of the factors of promotion content, physical environment, customer service, distance, sensory brand experience, and price factor towards loyalty Intentions of WE Fitness’ consumers in Ratchada Branch in Bangkok. The researcher used questionnaire to collect data of 240 samples in February 2020 and analyzed with multiple regression statistics. The research results were found that most of the respondents were females, 24-29 years old, and singles, graduated with bachelor's degree. Most of them were business owners/traders with the average monthly income between 30,001–40,000 baht. They did workout 3-5 days per week and their workout duration were 1-2 hours per day. The reason for their workout was to maintain body strength. An average spending at WE Fitness was below or equal to 1,500 Baht per month. It was found that only customer service and price factor had positive influence on consumers’ loyalty intentions in using WE Fitness in Ratchada Branch in Bangkok at the significance level of .05. Therefore, the owners of WE Fitness in Ratchada Branch in Bangkok should emphasize on customer service and price factor in order to plan and develop strategies for WE Fitness in Ratchada Branch in Bangkok according to the consumer expectation.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4687
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
worralak_wich.pdf5.63 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback