DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4670

Title: การสื่อสารตราสินค้าในโซเชียลมีเดีย การสร้างความผูกพันในตราสินค้าบนโซเชียลมีเดีย การมีส่วนร่วมของผู้ชม และความสัมพันธ์แบบกึ่งมีส่วนร่วมทางสังคมที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้เฟซบุ๊ก ไลฟ์ (Facebook Live) ในการนำเสนอสินค้าและบริการของผู้ประกอบการออนไลน์ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Social Media Brand Communication, Social Media Brand Engagement, Audience Participation and Parasocial Relationship Affecting Intention to Use Facebook Live for Product and Service Presentation of E-commerce Entrepreneurs in Bangkok
Authors: รวิพร ภูวไพศาลกิจ
Keywords: เฟซบุ๊ก ไลฟ์
ความตั้งใจใช้
โซเชียลมีเดีย
ความสัมพันธ์แบบกึ่งมีส่วนร่วมทางสังคม
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารตราสินค้าในโซเชียลมีเดียการสร้างความผูกพันในตราสินค้าบนโซเชียลมีเดียการมีส่วนร่วมของผู้ชม และความสัมพันธ์แบบกึ่งมีส่วนร่วมทางสังคมที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้เฟซบุ๊ก ไลฟ์ (Facebook Live) ในการนำเสนอสินค้าและบริการของผู้ประกอบการออนไลน์ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 300 คน สถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้เฟซบุ๊ก ไลฟ์ ในการนำเสนอสินค้าและบริการของผู้ประกอบการออนไลน์ในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ การสื่อสารตราสินค้าในโซเชียลมีเดีย ด้านการสื่อสารโดยผู้บริโภคเป็นผู้สร้างเนื้อหาบนโซเชียลมีเดีย การสร้างความผูกพันในตราสินค้าบนโซเชียลมีเดีย ด้านการมีปฏิสัมพันธ์ และการมีส่วนร่วมของผู้ชม
The study was aimed primarily to identify social media brand communication, social media brand engagement, audience participation and parasocial relationship affecting intention to use Facebook live for product and service presentation of e-commerce entrepreneurs in Bangkok. The survey method study with close-ended questionnaires were implemented for data collection from 300 e-commerce entrepreneurs in Bangkok who used Facebook live for their product and service presentation. Inferential statistics used in the hypothesis testing was multiple regression analysis. The results showed that the factors affecting intention to use Facebook live for product and service presentation of e-commerce entrepreneurs in Bangkok with statistically significant at .05 were social media brand communication in terms of user-generated social media communication, social media brand engagement in terms of interaction and audience participation.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
การตลาดอินเทอร์เน็ต--การศึกษาเฉพาะกรณี
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์--การศึกษาเฉพาะกรณี
การซื้อสินค้าทางไกล
เว็บไซต์ -- การออกแบบ
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4670
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
raviporn_phuv.pdf5.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback