DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4664

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะใช้แอปพลิเคชันฟู้ดแพนด้าอย่างต่อเนื่องของผู้ใช้งานในพื้นที่เขตพญาไท กรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positively affecting continuance intention to use foodpanda application among the users in Phayathai District in Bangkok
Authors: พีรวิชญ์ วัฒนศิริพร
Keywords: ความตั้งใจที่จะใช้บริการ
การใช้บริการอย่างต่อเนื่อง
แอปพลิเคชันฟู้ดแพนด้า
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์และอิทธิพลเชิงบวกของการออกแบบภาพ การรับรู้ความง่ายในการใช้งาน ประสบการณ์การจัดส่ง การประหยัดเวลา แรงจูงใจในเรื่องความสะดวก และประโยชน์หลังการใช้งาน ที่มีต่อความตั้งใจที่จะใช้แอปพลิเคชัน ฟู้ดแพนด้าอย่างต่อเนื่องของผู้ใช้งานในพื้นที่เขตพญาไท กรุงเทพมหานคร จำนวน 235 ราย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ในช่วงเดือนพฤศจิกายน 2562 และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติการถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุเฉลี่ยระหว่าง 28-36 ปี สถานภาพโสด โดยส่วนใหญ่มีการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/รับจ้าง โดยมีรายได้อยู่ที่ 15,001-30,000 บาท แอปพลิเคชันที่ใช้งานบ่อยที่สุด คือ แอปพลิเคชันฟู้ดแพนด้า โดยส่วนใหญ่จะสั่งอาหารประเภทอาหารไทย และอื่น ๆ มากที่สุด มีค่าใช้จ่ายในการสั่งซื้อต่อครั้งอยู่ที่ 201-500 บาท และมีความถี่ในการสั่งซื้ออาหารผ่านแอปพลิเคชัน 3-4 ครั้งในระยะเวลาสองสัปดาห์ และ 5-6 ครั้งในระยะเวลาสองสัปดาห์ และในส่วนของผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า มีเพียงปัจจัยด้านประสบการณ์การจัดส่ง มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์ เท่ากับ 0.186 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะใช้แอปพลิเคชันฟู้ดแพนด้าอย่างต่อเนื่อง ถึงร้อยละ 36.40% อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ดังนั้น ผู้ประกอบการจึงควรให้ความสำคัญในการสร้างประสบการณ์การจัดส่งที่ดีให้กับผู้ใช้งาน
This research was conducted with the objective to study the relationship and positive influence of the factors of visual design, perceived ease-of-use, delivery experience, time saving orientation, convenience motivation, and post-usage usefulness affecting continuance intention to use Foodpanda application among 235 users in the Phayathai District area in Bangkok. The survey questionnaires were used for data collection during November 2019 and data was analyzed using multiple regression statistics. The results of the research found that most respondents were males, between 28-36 years old, and singles. Most of them graduated with Bachelor's degree and were working as employees of private companies hired employees, with income of 15,001-30,000 Baht. The application they used most frequently was Foodpanda application, most of which orders were in the categories of Thai food and others. The price per each order were 201-500 Baht. Most of them frequently ordering food through the application between 3-4 times in two weeks and 5-6 times in two weeks. The hypothesis testing results, It was found that only delivery Experience (β= 0.186), explaining 36.40% of the positive influence toward continuance intention to use the Foodpanda application with the significance level at .01. Therefore, restaurant owners and the application’s developers should pay attention to delivery experience for the users.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: บริการจัดส่งสินค้า
การจัดการร้านอาหาร
ฟู๊ด แพนด้า
foodpanda
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4664
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
peerawit_watt.pdf4.63 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback