DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4662
|
Title: | ชื่อเสียงของตราสินค้า การรับรู้คุณภาพ การมีปฏิสัมพันธ์กับลูกค้า และการสนับสนุนพิเศษมีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมอย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล |
Other Titles: | Brand Reputation, Perceived Quality, Consumer Interactivity and Special Support Influencing Continuous Purchase Intention of Brand-name Products of Consumers in Bangkok and Its Vicinity |
Authors: | พรรณปพร เอี่ยมสำอางค์ |
Keywords: | ชื่อเสียงของตราสินค้า การสนับสนุนพิเศษ การมีปฏิสัมพันธ์กับลูกค้า ความตั้งใจซื้ออย่างต่อเนื่อง |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาชื่อเสียงของตราสินค้า การรับรู้คุณภาพ การมีปฏิสัมพันธ์กับลูกค้า และการสนับสนุนพิเศษมีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมอย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล เคยซื้อสินค้าแบรนด์เนม และมีความสนใจที่จะซื้อสินค้าแบรนด์เนมอีกในอนาคต จำนวน 250 คน โดยใช้การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า การสนับสนุนพิเศษด้านข้อมูลมีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมอย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล มากที่สุด รองลงมา ได้แก่ การสนับสนุนพิเศษด้านอารมณ์ และชื่อเสียงของตราสินค้า ตามลำดับ โดยร่วมกันพยากรณ์ความตั้งใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมอย่างต่อเนื่องความตั้งใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมอย่างต่อเนื่องได้ คิดเป็นร้อยละ 43 ส่วนการรับรู้ในคุณค่าและการมีปฏิสัมพันธ์กับลูกค้าไม่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าแบรนด์เนมอย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล The research was aimed primarily to examine the brand reputation, perceived quality, consumer interactivity and special support influencing continuous purchase intention of brand-name products of consumers in Bangkok and its vicinity. Close-ended questionnaires were implemented for data collection. The samples consisted of 250 consumers who lived in Bangkok and its vicinity and used to buy online reviewed products and they were interested to buy brand-name products again in the future. The results revealed that special support in terms of emotional support had the strongest weights of influence on continuous purchase intention of brand-name products of consumers in Bangkok and its vicinity, followed by special support in terms of informational support and brand reputation, respectively. These factors explained 43 % of the influence on continuous purchase intention of brand-name products of consumers. However, perceived quality and consumer interactivity did not affect continuous purchase intention of brand-name products of consumers in Bangkok and its vicinity. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | สินค้าแบรนด์เนม ชื่อตราผลิตภัณฑ์ โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์ ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์ การจัดการตลาด การเลือกซื้อสินค้า พฤติกรรมผู้บริโภค ผู้บริโภค -- ทัศนคติ |
Advisor(s): | นิตนา ฐานิตธนกร |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4662 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|