DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4652

Title: การศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับสื่อและความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อชุมชนทางดนตรีฟังใจ
Other Titles: A Study of Media Exposure and Consumer Satisfaction Towards Fungjai Music Community
Authors: กัณฑิตา เชียงแขก
Keywords: การเปิดรับสื่อ
ความพึงพอใจ
การสนับสนุนกิจกรรม
ชุมชนดนตรีฟังใจ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับสื่อและความพึงพอใจของผู้บริโภคที่มีต่อชุมชนทางดนตรีฟังใจ เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ ประกอบด้วยวัตถุประสงค์ คือ เพื่อศึกษาลักษณะประชากรที่แตกต่างกันส่งผลต่อพฤติกรรมการสนับสนุนกิจกรรมชุมชนดนตรีฟังใจ เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับสื่อของผู้บริโภคที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการ สนับสนุนกิจกรรมชุมชนดนตรีฟังใจ และเพื่อศึกษาความพึงพอใจต่อการเปิดรับสื่อของผู้บริโภคที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการสนับสนุนกิจกรรมชุมชนทางดนตรีฟังใจ โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล เก็บแบบสอบถามกับผู้ที่มีประสบการณ์เกี่ยวกับชุมชนดนตรีฟังใจทั้งเพศชายและเพศหญิง จำนวน 306 คน พบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศ หญิง อายุระหว่าง 20-25 ปี คิดเป็นร้อยละ 31.0 ระดับการศึกษา ปริญญาตรี อาชีพนักเรียน/นักศึกษา การเปิดรับสื่อออนไลน์ทั่วไปพบว่าระยะเวลาในการเปิดรับสื่อ ออนไลน์ทั่วไป เปิดรับสื่อมากว่า 3 ชั่วโมง ช่วงเวลาในการเปิดรับสื่อ ในแต่ละวันคือช่วง19.00 น. - 23.59 น. สื่อที่ใช้ในการเปิดรับสื่อออนไลน์ทั่วไป อินสตาแกรม การเปิดรับสื่อชุมชนดนตรีฟังใจพบว่า ระยะเวลาในการเปิดรับสื่อ ชุมชนดนตรีฟังใจ 1-2 ชั่วโมง คิดเป็นร้อยละ 30.7 ระยะเวลาในการเปิดรับสื่อชุมชนดนตรีฟังใจ 19.00 น. - 23.59 น. สื่อที่ใช้ในการเปิดรับสื่อชุมชนดนตรีฟังใจ คือ เฟซบุ๊ก fungjai ความพึงพอใจต่อการเปิดรับสื่อของผู้บริโภคที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรม การสนับสนุนกิจกรรมชุมชนทางดนตรีฟังใจโดยใช้การวิเคราะห์ สหสัมพันธ์ของ Pearson พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เลือกแอพพลิเคชัน fungjaiการตัดสินใจเข้าร่วมกิจกรรมชุมชนดนตรีฟังใจพบว่า การไลฟ์สด At Home Festival มีค่าเฉลี่ยสูงสุด 3.59
A Study of Media Exposure and Consumer Satisfaction Towards Fungjai Music Community Is a quantitative research was a quantitative research. There are 3 objectives. To study the different demographic characteristics that affect the supporting behavior of the fungjai music community activities. To study the media exposure behaviors of consumers that are related to the behavior of supporting the fungjai music community activities. And To study the satisfaction with media exposure of consumers in relation to decision making behaviors of supporting the fungjai music community activities. By using online questionnaires as a tool for data collection questionnaires with people who have The experience of the Fungjai music community, listening to both men and women, of 306 people, found that most of them are female between 20-25 years, accounting for 31.0 percent. Bachelor's degree, professional, and student. The online media exposure found that Media exposure is more than 3 hours. Media exposure period 19.00 - 23.59 hrs. Instagram is a media used to receive online media. Media exposure to the Fungjai music community, found that Media exposure time Listen to the Fungjai music community 1-2 hours, accounting for 30.7 percent. Time for media exposure in the fungjai music community 19.00 hrs. - 23.59 hrs. Facebook Fungjai is the most used media. The satisfaction with media exposure of consumers in relation to the behavior of supporting fungjai community activities by using analysis Pearson's correlation found that most of the samples chose fungjai applications, deciding to participate in the Fungjai music community It was found that the live performance at At Home Festival had the highest average of 3.59.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: ดนตรี
ดนตรีชุมชน
ความพอใจของผู้บริโภค
สื่อสังคมออนไลน์
สื่อมวลชนกับดนตรี
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): อริชัย อรรคอุดม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4652
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kantita_chia.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback