DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4644

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจในการชมช่องยูทูบชื่อ “Football Player Review”
Other Titles: Factors positively influencing intention to view Youtube channel named “Football Player Review”
Authors: บวรนันท์ ยุวยุทธ
Keywords: อิทธิพลเชิงบวก
ความตั้งใจในการชม
ช่องยูทูบ
ฟุตบอล
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจในการชมช่องยูทูบชื่อ “Football Player Review” ได้แก่ ปัจจัยด้านการรับรู้ประโยชน์ ปัจจัยด้านนวัตกรรมการให้บริการ ปัจจัยด้านความสัมพันธ์ทางสังคมกับยูทูบเบอร์ ปัจจัยด้านคุณภาพของสารสนเทศ ปัจจัยด้านลักษณะของความผูกพัน ปัจจัยการมีส่วนร่วมในปฏิสัมพันธ์ ระหว่างวันที่ 1 ตุลาคม 2562–31 ตุลาคม 2562 จำนวน 253 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุต่ำกว่าหรือเท่ากับ 25 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพนักเรียนหรือนักศึกษา รายได้ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 10,000 บาท มีพฤติกรรมในการเข้าชม Youtube เฉลี่ย 1–5 ชั่วโมงสัปดาห์ ช่องยูทูบที่ชอบมากที่สุด คือ ยูทูบช่องอื่น ๆ ที่นอกเหนือจากช่อง NRsportsRadio ขอบสนาม Seedling และ Football Player Review และส่วนใหญ่ชมผ่าน Smartphone มากที่สุด นอกจากนี้ยัง พบว่า ปัจจัยคุณภาพของสารสนเทศและปัจจัยด้านการมีส่วนร่วมในปฏิสัมพันธ์มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจในการชมอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 ดังนั้น Youtubers จึงควรให้ความสำคัญกับคุณภาพของสารสนเทศ และปัจจัยด้านการมีส่วนร่วมในปฏิสัมพันธ์เพื่อให้เกิดความตั้งใจในการชมช่องยูทูบของตนเอง
The objective of the research was to study positive influence towards intention to view (ITV) of the factors, perceived usefulness, service innovativeness, parasocial relationship with Youtuber, information quality, attachment style, interaction engagement. The research was conducted on 253 participants on October 2019. The researcher found that most respondents of this questionnaire were males and their ages were equal or less than 25 years old. Moreover, they were singles and graduated with Bachelor’s degrees. Most of them were students with the average monthly incomes were equal or less than 10,000 Baht. They watched Youtube on average was 1–5 hours per weeks. The most-watched channel was the other Youtube channels apart from NRsports Radio Channel, Khobsanam Seedling Channel, and Football Player Review Channel. Smartphone was the mostly used device to watch the program. In addition, it was found that information quality and interaction engagement had positive influence on consumer’s intention to view at the significance level of .01. Therefore, youtubers should emphasize on information quality and interaction engagement to create intention to view for their own youtube channel.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4644
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
bowwonnun_yuwa.pdf4.74 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback