DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4621

Title: การศึกษาโฆษณาผ่านแอพพลิเคชันติ๊กต็อก (Tik Tok) ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของนักศึกษาหญิงในมณฑลกวางสี
Other Titles: The Study of Tik Tok Application Advertising Influenced Cosmetic Purchasing Decisions of Female College Students in Guangxi
Authors: ตงเหมย ฟาง
Keywords: โฆษณำผ่ำนแอพพลิเคชันติ๊กต็อก (Tik Tok)
กำรตัดสินใจซื้อ
เครื่องสำอาง
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาโฆษณาผ่านแอพพลิเคชันติ๊กต็อก (Tik Tok) ที่มีผลต่อ การตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของนักศึกษาหญิงในมณฑลกวางสี เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ทดสอบความเที่ยงตรงและความเชื่อมั่นของเนื้อหา กลุ่มตัวอย่างมีจำนวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.980 และแจกแบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นนักศึกษาหญิงอายุ 18-25 ปี อาศัยอยู่ในมณฑลกวางสี ซึ่งใช้แอพพลิเคชันติ๊กต็อก (Tik Tok) จำนวน 138 คน และใช้วิธีการทางสถิติ 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ซึ่งประกอบด้วย ค่าร้อยละ สัดส่วน อัตราส่วนค่าเฉลี่ย และสวนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สำหรับใช้อธิบายข้อมูลทั่วไป ของผู้ตอบแบบสอบถาม กับสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ สถิติค่าสหสัมพันธ์เพียร์สัน สำหรับวิเคราะห์ความสัมพันธ์ของตัวแปร 2 ตัวที่เป็นอิสระต่อกัน พบว่าโฆษณาผ่านแอพพลิเคชันติ๊กต็อก (Tik Tok) ด้านการสร้างความเข้าใจ ด้านการสร้างแรงกระตุ้น ด้านการสร้างความภูมิใจ ด้านการสร้างความทรงจำ และด้านการสร้างแรงจูงใจมีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของนักศึกษาหญิงในมณฑลกวางสีอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติซึ่งเป็นไปตามสมมติฐานที่ตั้งไว้
The objectives of this study were to study Tik Tok application advertising influenced cosmetic purchasing decisions of female college students in Guangxi. The study was a quantitative research. The questionnaire was used to collect data and the validity and reliability tests were used in this study. The Cronbach’s Alpha reliability test was 0.980 from 30 participants contributions. And 138 participants, who are female college students aged between 18-25, live in Guangxi. The statistic methods were categorized into the descriptive: Percentage, proportion, ratio average, standard deviation, and influential statistics methods: Pearson product moment correlation. The result found that Tik Tok application advertising the aspect of making understanding, making Impulse, making pride, making memories, and making motivation influenced the purchasing decisions of female college students in Guangxi. It was statistically significant that confirmed the hypothesis of this study.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2562
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4621
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
dongmei_fang.pdf3.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback