DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4612

Title: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่: ร้านอาหาร ครัววาสนาซีฟู๊ด
Other Titles: Business plan for building a new business: Wassana Seafood Restaurant
Authors: กชกร ชิวชาวนา
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดสำหรับธุรกิจบริการ
ครัววาสนาซีฟู๊ด
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นแนวทางในการศึกษาโอกาส ปัญหาและ อุปสรรคของธุรกิจให้พร้อมต่อพัฒนาและต่อยอดเป็นเครื่องมือในการวางแผนการดำเนินธุรกิจให้ดำเนินไปอย่างต่อเนื่องและมีประสิทธิภาพสูงสุด แผนธุรกิจนี้ได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทการ ให้บริการร้านอาหารประเภทร้านอาหารทะเลโดยเป็นพัฒนาและต่อยอด โดยใช้วิธีการในการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถาม กับกลุ่มบุคคลจำนวน 200 คน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยคือ กลุ่มผู้บริโภคทั้งชายและหญิงมีอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป และเคยเข้าใช้บริการที่ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดแล้วอย่างน้อย 1 ครั้ง และดำเนินการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน โดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ และการถดถอยอย่างง่าย ณ ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 โดยส่วนใหญ่กลุ่มลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการที่ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดจะเป็นเพศหญิง อายุ 20 – 30 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพเจ้าของธุรกิจ มีรายได้ต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท มีสถานภาพโสด ส่วนใหญ่อาศัยอยู่ที่กรุงเทพฯ และมารับประทานอาหารครัววาสนาซีฟู้ดต่ำกว่า1ครังต่อเดือน ซึ่งนิยมมาใช้บริการที่ร้านอาหารครัววาสนาซีฟู้ดกับสมาชิกในครอบครัวมากที่สุด ส่วนใหญ่มาใช้บริการในวันเสาร์และอาทิตย์ มีค่าใช้จ่ายต่อครั้งประมาน 1,001 - 2,000 บาท ใช้บริการจากผลการวิเคราะห์จากปัจจัยแวดล้อมภายนอก พบว่า ในปัจจุบันประชากรส่วนใหญ่นิยมบริโภคอาหารนอกบ้านมากขึ้น ดังนั้นจึงอยากทำการต่อยอดธุรกิจโดยการปรับปรุงโครงสร้างร้านอาหารให้เป็นที่น่าสนใจมากยิ่งขึ้น โดยพบว่าการคืนทุนของธุรกิจไม่เกิน 1 จึงถือว่าเป็นการควรลงทุนเพื่อนการพัฒนาในอนาคต
The purpose of this business plan is to lay down and analyze a set of guidelines that would ultimately lead towards business progression, advancement and development while emphasizing imperative factors such as business opportunities, problems and obstacles that contribute towards continuous and effective business strategy. This business plan is a framework prepared for a seafood restaurant with the aim of highlighting techniques and methods which underline business environmental factors as well. It’s comprised of a competitive analysis and a survey done using a questionnaire amongst a group of 200 people with the basis of simple random sampling method. The statistics used in the initial data analysis are descriptive statistics such as percentages, average and logistic regression analysis. The corresponding results from the internal environment concludes that a small businesses has a complex internal organizational structure with a clear division of duties and responsibilities. This business plan further elaborates key elements such as administration and management which contribute towards an organization to function smoothly. The analysis of external environmental factors, shows that at present, the majority of the population prefer to consume food outside their homes. The Government in turn introducing promotions and upgrading Thai service business standards, has indeed caused commercial establishments in the food industry to have a greater growth trend and has helped boost constant business development. However the competition in the food industry is high, thus making it difficult to reach the target audience in the best possible way. In contrast to this, market competition could be healthy and beneficial to an establishment in terms of creating a long-standing customer base and a suitable location to provide an exquisite service to the consumer. Therefore taking all this in to account, marketing and branding one’s business effectively and using promotion tactics to one’s advantage could be highlighted as few of the most important marketing strategies which would in turn induce better financial planning and a stabilized business growth and development.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
ร้านอาหารไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
ครัววาสนาซีฟู๊ด--การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): กฤติกา ลิ้มลาวัลย์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4612
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kotchakorn_chiw.pdf5.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback