DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4574

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางแบรนด์ลอรีอัล ปารีส (L'Oréal Paris) ผ่านสื่อทวิตเตอร์ ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting to Buy Cosmetics Brand L'Oréal Paris Purchasing Decision via the Twitter of the Population in Bangkok
Authors: กนกพร บำรุงนอก
Keywords: ทัศนคติ
อิทธิพล
การตัดสินใจซื้อ
เครื่องสำอาง
ลอรีอัล ปารีส
ทวิตเตอร์
L'Oréal Paris
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางแบรนด์ลอรีอัล ปารีส (L'Oréal Paris) ผ่านสื่อ Twitter ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ผลการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องสำอางแบรนด์ลอรีอัล ปารีส (L'Oréal Paris) ของประชากร ในเขตกรุงเทพมหานครหลังจากเปิดรับสื่อโฆษณาออนไลน์บน Twitter และเพื่อศึกษาพฤติกรรม การเปิดรับสื่อออนไลน์ใน Twitter ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) มีรูปแบบการวิจัยเชิงสำรวจ โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างเป็นประชากรเขตกรุงเทพมหานคร 6 เขต จำนวนกลุ่มตัวอย่าง 400 คน การวิจัยใช้เครื่องมือโดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน (Multi–Stage Sampling) ในการแจกแบบสอบถาม เพื่อรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามที่ได้จัดเตรียมไว้ ผลการวิจัยพบว่า ลักษณะทางประชากรศาสตร์ของกลุ่มตัวอย่างเป็นเพศหญิงอายุระหว่าง 18–24 ปี ส่วนใหญ่มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี มีความถี่ในการซื้อเครื่องสำอาง เสื้อผ้า หรือ เครื่องแต่งกายมากกว่ากลุ่มอื่น ๆ เพราะเป็นช่วงวัยเรียนเข้าสู่วัยทำงาน อาชีพส่วนใหญ่เป็นนักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,000–15,000 บาท และส่วนใหญ่กลุ่มตัวอย่างมีความถี่ในการใช้งาน Twitter สูงเป็นอันดับแรก ๆ ของโซเชี่ยลมีเดีย ซึ่งเป็นอีกหนึ่งปัจจัยที่ทำให้เกิดการตัดสินใจซื้อ ต่อสินค้า ส่วนปัจจัยด้านทัศนคติและด้านอิทธิพล โดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก ผลจาก การสมมติฐานพบว่า ปัจจัยด้านประชากรในเขตกรุงเทพมหานครที่แตกต่างกันจะมีอืทธิพลต่อ การตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องสำอางแบรนด์ลอรีอัล ปารีส (L'Oréal Paris) ผ่านสื่อ Twitter ที่แตกต่างกัน พฤติกรรมการเปิดรับสื่อโฆษณาออนไลน์ในสื่อ Twitter ของกลุ่มตัวอย่าง มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องสำอางแบรนด์ลอรีอัล ปารีส (L'Oréal Paris) โดยรวม และทัศนคติเป็นปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องสำอางแบรนด์ ลอรีอัล ปารีส (L'Oréal Paris) ของประชากรเขตกรุงเทพมหานคร
The purposes of this research are to study Factors Affecting to buy cosmetics brand L'Oréal Paris Purchasing Decision via the Twitter of the population in Bangkok. The purpose is to study the results of the purchase of cosmetics brand L'Oréal Paris of the population of Bangkok after accepting online advertising on Twitter and to study the behavior of online media exposure on Twitter of the Bangkok metropolitan population. This research Is a quantitative research (Quantitative Research) a survey research format. The samples were selected to be the population of Bangkok in 6 districts, with a sample number of 400 people. The research uses tools by Multi–Stage Sampling method to distribute questionnaires to collect data using the questionnaire provided. The results showed that the demographic characteristics of the samples were female, aged between 18–24 years old, most of them had bachelor degree education There is more frequency in buying cosmetics, clothes or costumes than other groups because it is from school age to working age most of the professions are students. With an average monthly income of 10,000–15,000 baht and most of the respondents have the highest frequency of Twitter use of social media Which is another factor that makes purchasing decisions towards the product. As for the factors of attitude and influence Overall, the average is at a high level. The result of the hypothesis is that different demographic factors in Bangkok will have more influence on the decision to buy cosmetics brand L'Oréal Paris via different Twitter media. The behavior of online media exposure in the Twitter media of the sample is related to the decision to purchase cosmetics products from L'Oréal Paris in general and attitude is a factor that influences the decision to buy cosmetics products brand L'Oréal Paris of the population of Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: เครื่องสำอาง
เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก
ลอรีอัล ปารีส (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
สินค้าแบรนด์เนม
การตลาดอินเทอร์เน็ต
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): องอาจ สิงห์ลำพอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4574
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanokporn_bomr.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback