DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4564

Title: การศึกษาการสื่อสารการตลาดผ่านช่องทางออนไลน์ของรถจักรยานยนต์ บริษัท จีพี มอเตอร์ (ประเทศไทย) จำกัด (GPX)
Other Titles: Study Marketing Communication Through online Channels of GP Motor (Thailand) Limited (GPX) Motorbikes
Authors: ศุภินทรา รุกขสุวรรณ
Keywords: ธุรกิจรถจักรยานยนต์
ช่องทางออนไลน์
การสื่อสารการตลาด
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษา 1) ศึกษาการวางแผนการสื่อสารการตลาดผ่านช่องทางออนไลน์ของ GPX 2) เพื่อศึกษากระบวนการการสื่อสารการตลาดผ่านช่องทางออนไลน์ไปยังกลุ่มเป้าหมายของ GPX 3) ศึกษาการวิเคราะห์และประเมินผลการสื่อสารการตลาดผ่านช่องทางออนไลน์ของ GPX โดยการวิจัยจะใช้วิธีสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) จากบุคลากรของ GPX จำนวน 4 ท่าน และศึกษาเอกสารที่เกี่ยวข้อง (Documentary Analysis) เครื่องมือที่ใช้เก็บข้อมูลคือ “การสัมภาษณ์แบบ Interview Guide” และตรวจสอบความถูกต้องโดยใช้ Data Triangulation ผลการศึกษาพบว่า การสื่อสารการตลาดผ่านช่องทางออนไลน์ ของ GPX มีการจัดวางขั้นตอนโดยแบ่งหน้าที่ผู้ที่มีส่วนเกี่ยวข้องในการสื่อสาร เลือกเครื่องมือที่ใช้ในการสื่อสารผ่านช่องทางออนไลน์ มี 2 เครื่องมือหลักๆ คือ เว็ปไซต์ และ Social Network โดยช่องทางการสื่อสารบนช่องทางออนไลน์ของ GPX มี 4 ช่องทางหลัก คือ Facebook Instagram Youtube Line@ โดยใช้ภาพ เนื้อหา คลิปวิดิโอ ที่มีรูปแบบไปในทิศทางกันเดียวกับสินค้า สื่อสารไปยังกลุ่มเป้าหมาย และวัดผลจากการ กดไลก์ แชร์ คอมเมนต์ ช่องทางที่ได้รับผลตอบรับดีที่สุดของ GPX คือช่องทาง “เฟซบุ๊ค” เนื้อหาที่ได้รับผลตอบรับดีที่สุดคือ “สินค้าเปิดตัว”
The research aims to study 1) GPX’s s digital marketing communication planning; 2) The Process of digital marketing communication toward the target audience of GPX; 3) Analysis and evaluation GPX’s s digital marketing communication. The researcher used in-depth interview methods with 4 GPX personnels and related documents analysis. The instrument of research was a interview guide. The technique used in validation of data was data triangulation. The results of the study showed that GPX used website and 4 social network channels : Facebook, Instagram, Youtube and Line for communicating through online channels GPX used photo and video clip contents in the same direction as the product to communicate toward the target audience. Measured by likes, shares, comments, GPX's most influential channel is “Facebook” and content that received the best response was “Product Launch”
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2562
Advisor(s): องอาจ สิงห์ลำพอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4564
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suphinthara.rukk.pdf4.79 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback