DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4534

Title: แผนธุรกิจเห็ดอบกรอบเพื่อสุขภาพ
Other Titles: Business Plan for Crispy Mushroom
Authors: ยอดขวัญ ผลอุดม
Keywords: แผนธุรกิจ
เห็ดกรอบ
เพื่อสุขภาพ
Business Plan
Crispy Mushroom
Health
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจเห็ดบรรจุภัณฑ์อบกรอบเพื่อสุขภาพมีวัตถุประสงค์เพื่อให้ความรู้และความเข้าใจเกี่ยวกับการบริหาร การจัดการธุรกิจประเภทขนมบรรจุภัณฑ์ ได้มองเห็นถึงวิธีในการดำเนินธุรกิจที่ถูกต้อง มีกำไรอย่างยั่งยืน และหาช่องทางในการขยายธุรกิจให้มีขนาดใหญ่มากขึ้น มากกว่า SME ปกติ โดยการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายใน พบว่า ผู้ผลิตมีความรู้และเข้าใจเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์มาเป็นเวลานาน เจ้าของกิจการเป็นผู้ผลิตเองโดยตรง การผลิตมีการตรวจสอบอย่างละเอียดในทุกขั้นตอน ส่วนปัจจัยภายนอกคือ ผู้บริโภคนิยมบริโภคผลิตภัณฑ์ที่มีประโยชน์ต่อสุขภาพมากขึ้น ไม่ว่าจะเป็นทางด้านอาหาร หรือ ขนมบรรจุภัณฑ์ และ ผู้บริโภคหันมาออกกำลังกายมากขึ้น หาอาหารที่บริโภคแล้วไม่อ้วน หรือเพื่อควบคุมรูปร่าง สัดส่วน และในปัจจุบันช่องทางการจำหน่ายสามารถจำหน่ายได้หลากหลาย อาทิ ร้านสะดวกซื้อ ห้างสรรพสินค้า หรือแม้กระทั่งการจัดจำหน่ายผ่านทางออนไลน์ ทำให้ผู้บริโภคสะดวกในการหาซื้อผลิตภัณฑ์ กลุ่มเป้าหมายของผลิตภัณฑ์เห็ดอบกรอบ เป็นผู้ชาย และ ผู้หญิง อายุระหว่าง 15 – 35 ปี ซึ่งเป็นวัยที่ต้องการดูแลเรื่องน้ำหนัก ควบคุมรูปร่าง อาศัยอยู่ตามกรุงเทพและปริมณฑล มีรายได้ตั้งแต่ 10,000 บาทต่อเดือนขึ้นไป โดยรูปแบบของผู้บริโภคจะเป็นการใช้ชีวิตตามสมัยปัจจุบัน ซื้อของตามร้านสะดวกซื้อ ห้างสรรพสินค้า และร้านค้าออนไลน์เป็นส่วนใหญ่ เป็นผู้ที่เล่นหรือหาข้อมูลผลิตภัณฑ์ ข้อมูลการรีวิวจาก Social Media ซึ่งเป็นช่องทางการประชาสัมพันธ์หลักของบริษัท เป็นกลุ่มเป้าหมายที่สามารถซื้อบริโภคได้อย่างสะดวกสบาย โดยทุนจดทะเบียนของบริษัทจำนวน 1,000,000 บาท เป็นทุนจากหุ้นส่วนทั้งหมด 4 คน คนละ 250,000 บาท ไม่มีการกู้ยืมจากสถาบันการเงินใดทั้งสิ้น โดยเป็นการผลิตเห็ดอบกรอบบรรจุภัณฑ์จำนวน 50,000 ซอง และการคำนวณยอดขายของผลิตภัณฑ์ 10,000 ชิ้นต่อปี ภายใน 3 ปี รายได้มากขึ้น 14 % ต่อปี และกำไรสุทธิหลังหักภาษีเพิ่มขึ้น 4 % ต่อปี
The Crispy Mushroom Packaging Business Plan for Health aims to provide knowledge and understanding about administration. Confectionery Packaging Business Management Have seen the way to do the right business Sustainable profit And find ways to expand the business to a much larger size than normal SME by analyzing the internal environmental factors, found that manufacturers have knowledge and understand about the product for a long time Business owners are manufacturers themselves. Production is thoroughly inspected at every step. The external factor is Consumers prefer to consume products with more health benefits. Whether it is in the food or snack packaging and consumers turn to exercise more. Looking for food that is not fat Or to control the shape, proportion and at present, the distribution channels can be distributed in many ways, such as convenience stores Department store Or even online distribution Make it easy for consumers to find and buy products. The target group of crispy mushroom products are men and women between the ages of 15 - 35 years old, who want to take care of their weight. Shape control Lives in Bangkok and metropolitan area Have an income of 10,000 baht per month or more In which the consumer model is living according to modern times Shop at convenience stores Department store And most online stores Are people who play or search for product information Reviews from Social Media, the company's main public relations channel Is the target group that can buy and buy comfortably The registered capital of the company in the amount of 1,000,000 baht is the capital from all 4 partners, 250,000 baht each. There is no loan from any financial institution at all. It is the production of crispy mushroom mushrooms, packaging in the amount of 50,000 sachets and calculating the sales of 10,000 products per year within 3 years. Revenue is up 14% per year and net profit after tax is increased by 4% per year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4534
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yodkwan.phol.pdf3.15 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback