DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4528

Title: แผนธุรกิจรอดนําพา Karaoke & Restaurant
Other Titles: Business Plan for Rodnumpa Karaoke & Restaurant
Authors: ธัญพิสิษฐ์ รอดนำพา
Keywords: แผนธุรกิจ
แผนการตลาด
การส่งเสริมการตลาด
ร้านอาหารคาราโอเกะ
Business Plan
Marketing Strategies
Marketing Promotions
Karaoke & Restaurant
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการเปิดธุรกิจ รอดนําพา Karaoke & Restaurant ซึ่งมีการดำเนินการสร้างการรับรู้ สร้างภาพลักษณ์ และสร้างช่องทางการตลาด ซึ่งได้ทำการโปรโมทสินค้า และบริการที่ให้ผู้บริโภครู้สึกถึงความคุ้มค่าทุกครั้งที่ใช้บริการ อีกทั้งสร้างความสะดวกสบาย ความบันเทิง และให้บริการด้วยใจ เปรียบเสมือนลูกค้าเป็นดั่งคนในครอบครัว ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการให้สำรวจจากแบบสอบถาม เพื่อศึกษาความคิดเห็นด้านผลิตภัณฑ์ ราคา การจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด โดยได้ทำการวิเคราะห์ปัจจัยรอบด้าน ได้แก่ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ความเสี่ยงและความได้เปรียบทางในการแข่งขัน จากผลการวิเคราะห์ พบว่า จากการรวบรวมข้อมูลผู้ตอบแบบสอบถามของแผนธุรกิจ รอดนำพา Karaoke & Restaurant ความบ่อยในการทานอาหารนอกบ้าน 2–3 ครั้งต่อสัปดาห์ คิดเป็นร้อยละ 59.43 ความบ่อยในการสั่งอาหารแบบ Delivery มารับประทาน ส่วนใหญ่เลือก 1–3 ครั้งต่อสัปดาห์ คิดเป็นร้อยละ 51.89 ช่องทางในการสั่งอาหารแบบ Delivery ส่วนใหญ่เลือกแอปพลิเคชัน คิดเป็นร้อยละ 52.83 ความบ่อยในการไปร้องคาราโอเกะ ส่วนใหญ่ 2 ครั้ง ต่อเดือน คิดเป็นร้อยละ 35.85 สถานที่ที่มักจะไปร้องคาราโอเกะ ส่วนใหญ่เลือกร้านอาหารที่มีบริการคาราโอเกะแบบห้องส่วนตัว คิดเป็นร้อยละ 24.53 รองลงมา เลือกร้านอาหารคาราโอเกะแบบโต๊ะวน คิดเป็นร้อยละ 21.70 ขนาดห้องที่มักไปใช้บริการคาราโอเกะ ส่วนใหญ่เลือกห้องขนาด 4–8 คน คิดเป็นร้อยละ 27.36 รองลงมาเลือกโต๊ะวน คิดเป็นร้อยละ 22.64 ราคาห้องคาราโอเกะรายชั่วโมงที่มักใช้บริการ ราคาต่อชั่วโมง ส่วนใหญ่เลือก 200–400 บาทต่อชั่วโมง คิดเป็นร้อยละ 34.91 ราคาต่อคืน (เหมาห้อง) ส่วนใหญ่เลือก มากกว่า 1,500 บาทต่อคืน คิดเป็นร้อยละ 48.11 ช่องทางในการเลือกแหล่งข้อมูลของร้านอาหาร ส่วนใหญ่เลือกคําแนะนําจากคนรู้จัก คิดเป็นร้อยละ 35.85 รองลงมาเลือก Facebook คิดเป็นร้อยละ 30.19 และ รองลงมาเลือกขับรถผ่าน คิดเป็นร้อยละ 25.47 ผลการวิเคราะห์ระดับความสัมพันธ์แต่ละตัวแปร พบว่า ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ มีผลต่อการตัดสินใจ เลือกใช้บริการร้านอาหารคาราโอเกะมากที่สุด เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการเปิดกิจการ พบว่า มีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้เงินลงทุนเริ่มต้น 2,611,050 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 10,961,009.00 บาท รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 134% และใช้ระยะเวลาคืนทุนประมาณ 8.7 เดือน
The objective of this business plan is to study the possibility of opening “Rodnumpa Karaoke & Restaurant” which will be created brand recognition, image and marketing channel that we will promote products and services that will be worth for customers when they come to use our service. Also, they will feel comfortable and joyful as we will provide our service to customers like one of our family. In the process of making this business plan, we had conducted market research by questionnaire for study on product, price, place and promotion that we had analyzed surrounding factors, strengths, weaknesses, opportunities and threats of business as well as risk assessment and competitive advantage. From result of the analysis, the frequency of eating out is 2–3 times per week or 59.43%, the frequency of ordering delivery food is 1–3 times per week or 51.89%, the marketing channel which people almost use to order is application (52.83%), the frequency of going to a karaoke shop is 2 times per month or 35.85%, the place where people almost go to sing karaoke is a restaurant with private karaoke room (24.53%) followed by a restaurant with stage karaoke (21.70%), the room size which people almost use to sing karaoke is 4–8 people room size (27.36%) followed by a stage karaoke (22.64%), the price of karaoke room per hour that people almost choose to sing karaoke is 200–400 Baht per hour (34.91%), the price of karaoke room per night is more than 1,500 Baht per night (48.11%), the channel which people use for looking for a restaurant is by word-of-mouth (35.85%) followed by Facebook (30.19%) and followed by passing by (25.47%). As for the result of correlation analysis, it is found that the factor of “product” is affecting the decision of choosing a restaurant with karaoke the most. If we consider the possibility of opening the business, it is found that it is worth to invest with initial investment 2,611,050 Baht. The net present value (NPV) would be positive or equal to 10,961,009.00 Baht, with internal rate of return (IRR) of 134%, and payback period (PB) 8.7 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)—สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563  
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4528
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tanpisit_rodn.pdf3.06 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback