DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4527

Title: แผนธุรกิจศรีทองแลนด์
Other Titles: Business Plan for Srithong Land
Authors: สิรพสิษฐ์ ปันสีทอง
Keywords: แผนธุรกิจ
แผนการตลาด
การส่งเสริมการตลาด
ธุรกิจรับจัดงานเลี้ยง
Business Plan
Marketing Strategies
Marketing Promotions
Organized Business
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการเปิดธุรกิจศรีทองแลนด์ (Srithong Land) โดยมีการสร้างการรับรู้ และสร้างภาพลักษณ์ ทางช่องทางการตลาดที่ได้ทำการ โปรโมทสินค้า และบริการที่ให้ผู้บริโภครู้สึกถึงความคุ้มค่าทุกครั้งที่ใช้บริการ ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการสำรวจจากแบบสอบถาม เพื่อศึกษาความคิดเห็นด้านผลิตภัณฑ์ ราคา การจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด โดยได้ทำการวิเคราะห์ปัจจัยรอบด้าน ได้แก่ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ความเสี่ยง ความได้เปรียบทางในการแข่งขัน จากผลการวิเคราะห์ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามของแผนธุรกิจ ศรีทอง แลนด์ (Srithong Land) มีจุดประสงค์ในการใช้บริการสถานที่รับจัดงานเลี้ยง ส่วนใหญ่เลือกงานแต่งงาน คิดเป็นร้อยละ 34.55 ความนิยมของช่วงเวลาในการจัดงาน ส่วนใหญ่เลือกวันหยุดสุดสัปดาห์ คิดเป็นร้อยละ 78.18 พาหนะที่ใช้ในการเดินทาง ส่วนใหญ่ เลือกรถส่วนตัว คิดเป็นร้อยละ 75.45 ราคาของสถานที่รับจัดงานเลี้ยงที่เคยใช้บริการ ส่วนใหญ่อยู่ในช่วง 100,001–200,000 บาท คิดเป็นร้อยละ 40.91 ราคาของสถานที่รับจัดงานเลี้ยงที่พึงพอใจที่จะจ่ายมากที่สุด ส่วนใหญ่อยู่ในช่วง 100,001–200,000 บาท คิดเป็นร้อยละ 56.36 ช่องทางส่วนใหญ่ที่จะจองสถานที่รับจัดงานเลี้ยง ส่วนใหญ่เลือกจองโดยตรงกับสถานที่รับจัดงานเลี้ยง (โทรศัพท์/Website/Walk-in) คิดเป็นร้อยละ 53.64 ช่องทางที่เลือกแหล่งข้อมูลสถานที่รับจัดงานเลี้ยง ส่วนใหญ่เลือกเฟซบุ๊ก (Facebook) คิดเป็นร้อยละ 43.64 และรองลงมาเลือกป้ายประกาศหรือใบปลิว คิดเป็นร้อยละ 27.27 เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการเปิดกิจการธุรกิจ ศรีทอง แลนด์ (Srithong Land) พบว่า มีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้เงินลงทุนเริ่มต้น 10,548,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 5,594,802.83 บาท รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 30% และใช้ระยะเวลาคืนทุนประมาณ 2.5 ปี
The objective of this business plan is to study the possibility of opening “Srithong Land” which will be created brand recognition, image and marketing channel that we will promote products and services that will be worth for customers when they come to use our service. In the process of making this business plan, we had conducted market research by questionnaire for study on product, price, place and promotion that we had analyzed surrounding factors, strengths, weaknesses, opportunities and threats of business as well as risk assessment and competitive advantage. From result of the analysis, the objective of using an event organized place is for holding a wedding ceremony (34.55%), the period of time of holding an event is a holiday (78.18%), the vehicle which people almost use to commute is a private car (75.45%), the price of an event organized business which people are used to spend is 100,001–200,000 Baht or 40.91%, the price of an event organized business which people are satisfy to spend is 100,001–200,000 Baht or 56.36%, the channel which people almost use for reserve an event organized place is directly reserve with an event organized place (telephone/website/walk-in) (53.64%), the channel which people almost look for an event organized place is Facebook (43.64%) followed by poster or flyer (27.27%). If we consider the possibility of opening the business “Srithong Land”, it is found that it is worth to invest with initial investment 10,548,000 Baht. The net present value (NPV) would be positive or equal to 5,594,802.83 Baht, with internal rate of return (IRR) of 30%, and payback period (PB) 2.5 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)—สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4527
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sirapasit_pans.pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback