DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4473

Title: พฤติกรรมของการใช้สื่อออนไลน์ของผู้บริโภค และคุณภาพระบบออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกษตรแปรรูป (ทุเรียนอบแห้ง) บนระบบออนไลน์ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Consumer's media usage behavior and quality of online system that affects the decision to buy processed agricultural products (Dried Durian) on the online system of people in Bangkok
Authors: ณัฐนันท์ ลีพัฒนกิจ
Keywords: พฤติกรรมการใช้สื่อออนไลน์
คุณภาพของระบบออนไลน์
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมของการใช้สื่อออนไลน์ของผู้บริโภค และคุณภาพของระบบออนไลน์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเกษตรแปรรูป (ทุเรียนอบแห้ง) บนระบบออนไลน์ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 200 ชุด โดยใช้วิธีทางสถิติแบ่งออกเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่และค่าร้อยละ ในส่วนของสถิติเชิงอนุมาน ใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 20-30 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่ประกอบอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท และรู้จัก Website Lazada ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า คุณภาพของระบบออนไลน์มีผลต่อการตัดสินใจซื้อทุเรียนแปรรูปอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this research was aimed study the consumer's media usage behavior and quality of Online system that affects the decision to buy processed agricultural products (Dried Durian) on the online system of people in Bangkok. By using a closed-ended questionnaire that passed the test of confidence and content validity in collecting data from 200 peoples in Bangkok by using statistical methods, divided into 2 types which are descriptive statistics such as frequency and percentage and inferential statistics by multiple regression analysis. The results showed that most of the respondents were female, aged between 20-30 years, most of them graduated bachelor's degree and employed by private companies with monthly income around 15,001-25,000 baht. These respondents can recognize the Lazada website. The hypothesis testing found that the quality of online system statistical significantly affected the decision to buy processed durian at the level of .05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Subjects: ทุเรียนอบแห้ง--การตลาด--วิจัย
สินค้าเกษตร--การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค--ไทย--กรุงเทพฯ--วิจัย
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4473
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nattanun_leep.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback