DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4445

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่ม All Café ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Factors Affecting Decision to Buy All Café Beverages in Bangkok Metropolitan Area
Authors: วรรณวจี ดิสกะประกาย
Keywords: All Café
คุณค่าตราสินค้า
ส่วนประสมทางการตลาด
การสื่อสารแบบปากต่อปาก
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่ม All Cafe ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นประชากรกรุงเทพมหานครที่มีอายุระหว่าง 18-60 ปี โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) จำนวน 400 คน ซึ่ง แบ่งตัวอย่างเป็นประชากรในเขตต่าง ๆ ในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ เขตสาทร เขตดอนเมือง เขตบางรัก เขตเมืองสมุทรปราการ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอก แบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อมั่นรวม 0.915 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานคือสมการถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่าคุณค่าตราสินค้า ส่วนประสมทางการตลาด และการสื่อสารแบบปากต่อปาก ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้า All Café ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research was conducted with the aim of studying factors affecting decision to buy All Café beverages in Bangkok Metropolitan Area. The samples used in this study come from population in Bangkok and metropolitan and their age are between 18-60 years old. The researcher selected 400 samples via purposive sampling method. The sample was selected from populations in different districts in Bangkok metropolitan which area include Sathon District, Don Mueang District, Bang Rak District, and Mueang District Samut Prakan province. The instrument in the study was a questionnaire with a total reliability coefficient of 0.915 and a validity check of content from experts. The statistics used for data analysis was descriptive statistics such as percentage, mean, and standard deviation. Inferential statistics used to test the hypotheses was multiple regression analysis. The results indicated that brand equity, marketing mix, and word of mouth communication affected the decision to buy All Café products of consumers in Bangkok metropolitan area at the statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ร้านกาแฟ--วิจัย
เครื่องดื่ม--วิจัย
การเลือกซื้อสินค้า--การตัดสินใจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
การซื้อสินค้า--การตัดสินใจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค--ไทย--กรุงเทพฯ--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4445
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wanvagee_disk.pdf5.1 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback