DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4442

Title: การศึกษาการสื่อสารแบรนด์แบบบูรณาการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาของมหาวิทยาลัยเอกชนแห่งหนึ่ง ในจังหวัดปทุมธานี
Other Titles: The study of the effect of integrated brand communication to study in private university at Pathumthani province
Authors: วริศรา ศรีภิรมย์รักษ์
Keywords: การสื่อสารแบรนด์แบบบูรณาการ
การตัดสินใจเข้าศึกษาของมหาวิทยาลัยเอกชน
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความมีอิทธิพลของการสื่อสารแบรนด์แบบบูรณาการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาของมหาวิทยาลัยเอกชนแห่งหนึ่ง ในจังหวัดปทุมธานี โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งแบบสอบถามได้ผ่านการตรวจสอบความตรงของเนื้อหาและความความเชื่อมั่นด้วยวิธีครอนบาค กับกลุ่มตัวอย่างทดลอง จำนวน 40 คน ได้ระดับความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.986 และใช้แจกกับนักศึกษาชั้นปีที่ 1 ของมหาวิทยาลัยเอกชนแห่งหนึ่งในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 382 คน ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา (ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน) และสถิติเชิงอนุมาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ใช้วิเคราะห์เปรียบเทียบหาความมีอิทธิพลของตัวแปรที่ศึกษา และใช้การวิเคราะห์แบบถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression) ในการหาความมีอิทธิพลของการตัดสินใจกับการสื่อสารแบรนด์แบบบูรณาการในภาพรวม ผลการศึกษา พบว่า การสื่อสารแบรนด์แบบบูรณาการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาของมหาวิทยาลัยเอกชนแห่งหนึ่ง ในจังหวัดปทุมธานี อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 โดยประกอบด้วยด้านการส่งเสริมการขาย ด้านการจัดเหตุการณ์พิเศษ และด้านการเป็นผู้สนับสนุน ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาของมหาวิทยาลัยเอกชนแห่งหนึ่ง ในจังหวัดปทุมธานี
The purpose of this research is to study the influence of integrated brand communication that affects the decision to study at a private university in Pathum Thani Province by using questionnaires as a tool for data collection. The questionnaire has been validated for content validity and confidence by Cronbach. With a sample of 40 people with a confidence level equal to 0.986 and distributed to first year students of a private university in Pathum Thani in total of 382 units. The statistics used in the analysis consists of two types of data, descriptive statistics (value mean, percentage, standard deviation) and inferential statistics which are multiple regression analysis. They were used to compare and analyze the influence of variables studied. And use simple regression to find the influence of decisions on integrated brand communication in the overall. The results shows that integrated brand communication affects the decision to study at a private university in Pathum Thani Province with significance at the level of 0.05, consisting of promotion, special events and as a supporter that influences the decision to study at a private university in Pathum Thani Province.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4442
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
warisara_siph.pdf3.39 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback