DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4429

Title: กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์เพื่อการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านเว็บไซต์ JD Central ของผู้บริโภค เขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing Public Relations that Affects Decision to Purchase Products via JD Central of Consumers in Bangkok
Authors: ชัญญกัลย์ เลอ วอง ฮวน
Keywords: กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์เพื่อการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
เว็บไซต์ เจดี เซ็นทรัล
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การประชาสัมพันธ์เพื่อการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านเว็บไซต์ JD Central ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล โดยแบบสอบถามได้ผ่านการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาและความเชื่อมั่นด้วยวิธีคอนบาร์ค กับกลุ่มตัวอย่างทดลองจำนวน 40 คน ได้ระดับความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.912 และใช้แจกจริงกับกลุ่มผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครที่มีประสบการณ์ซื้อสินค้าผ่านทางเว็บไซต์ เจดี เซ็นทรัล จำนวน 400 คน ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ซึ่งได้แก่ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานคือการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์เพื่อการตลาดมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทางเว็บไซต์ เจดี เซ็นทรัล ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 เมื่อพิจารณาปัจจัยรายด้ายด้านพบว่า การจัดเหตุการณ์หรือกิจกรรมพิเศษ,การนำเสนอข่าวสาร,การใช้สื่อเฉพาะที่สามารถแสดงถึงความมีเอกลักษณ์ขององค์กร,กิจกรรมที่มีลักษณะความพยายามในการโน้มน้าวใจ และกิจกรรมหรือการกระทำที่แสดงให้เห็นถึงความรับผิดชอบต่อสังคมและสิ่งแวดล้อมมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านเว็บไซต์ เจดี เซ็นทรัลของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญในระดับ 0.05
The objectives of this study are to study the Marketing Public Relations strategy that Affects Decision to Purchase Products via JD Central of Consumers in Bangkok. The closed-ended questionnaire was used to collect data and the content validity and Cronbach’s Alpha reliability tests were used in this study. The Cronbach’s Alpha reliability test was 0.912 from 40 participants contributions. Moreover ,400 participants, who have experience to use JD Central website and live in Bangkok areas. The statistics used in the preliminary analysis were Descriptive Statistics, including Percentage, Means, and Standard Deviation. Inferential Statistics used in the hypothesis testing was Multiple Regression Analysis The results showed that Marketing Public strategy are affecting to consumer’s decision in Bangkok area to purchase products via JD Central. When considering each factor, it showed that Events, News, Identity Media, Lobbying Activity and Social Responsibility are affecting to consumer’s decision in Bangkok area to use JD Central website also.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4429
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanyakan_leva.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback