DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Theses >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4419

Title: ภาพลักษณ์ตราสินค้าของมหาวิทยาลัย ความคาดหวังของนักเรียน ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของนักเรียน ความชื่นชอบในตราสินค้าของมหาวิทยาลัย และการตัดสินใจเข้าศึกษาต่อในมหาวิทยาลัยเอกชนที่ใช้การสอนโดยระบบไฮบริด ของนักเรียนมัธยมศึกษาชั้นปีที่ 6 ในเขตพื้นที่การศึกษากรุงเทพมหานคร
Other Titles: University brand image student expectations affecting student engagement university brand preference and decisions to study in private universities operating hybrid teaching method among methayom six students in educational district of Bangkok
Authors: ปาลิตา จงจิต
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ถึงอิทธิพลของภาพลักษณ์ตราสินค้าของมหาวิทยาลัย ความคาดหวังของนักเรียน ที่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของนักเรียน ความชื่นชอบในตราสินค้าของมหาวิทยาลัย และการตัดสินใจเข้าศึกษาต่อในมหาวิทยาลัยเอกชนที่ใช้การสอนด้วยระบบไฮบริด ของนักเรียนมัธยมศึกษาชั้นปีที่ 6 ในเขตพื้นที่การศึกษากรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือนักเรียนมัธยมศึกษาชั้นปีที่ 6 ในเขตพื้นที่การศึกษากรุงเทพมหานครจำนวน 350 ตัวอย่าง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือแบบสอบถามที่มีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ และมีค่าความเชื่อมั่นรวมเท่ากับ 0.974 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์การถอดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า (1) ภาพลักษณ์ตราสินค้าของมหาวิทยาลัยส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของนักเรียนและการตัดสินใจเข้าศึกษาต่อในมหาวิทยาลัยเอกชนที่ใช้การสอนด้วยระบบไฮบริด แต่ไม่ส่งผลต่อความชื่นชอบในตราสินค้าของมหาวิทยาลัย(2) ความคาดหวังของนักเรียน ส่งผลต่อความชื่นชอบในตราสินค้าของมหาวิทยาลัย แต่ไม่ส่งผลต่อการมีส่วนร่วมของนักเรียน และการตัดสินใจเข้าศึกษาต่อในมหาวิทยาลัยเอกชนที่ใช้การสอนด้วยระบบไฮบริด (3) การมีส่วนร่วมของนักเรียนและความชื่นชอบในตราสินค้าของมหาวิทยาลัยส่งผลต่อการตัดสินใจเข้าศึกษาต่อในมหาวิทยาลัยเอกชนที่ใช้การสอนด้วยระบบไฮบริด
This research aimed to study the impact of University Brand Image Student Expectations on Student Engagement. University Brand Preference and Decisions to Study In Private Universities operating Hybrid teaching method among methayom six Students In Educational district of Bangkok The 350 Students were analyze selected by Using a multi-step sampling method. The questionnaires with approved content validity and reliability with a valid it 0.974. were kind for data collection. The descriptive statistics was conducted including by using percentage, mean, and standard deviation. In addition, the multiple regression analysis as the information statistics was applied hypothesis testing at level of significant 0.05 The result were shown that (1) University Brand Image affected the Student Engagement and Decision to Study In Private Universities That operating hybrid teaching, But did not affected the University Brand Preference. (2) Student Expectations affected University Brand Preference, But did not affected Student Engagement and Decisions to Study In Private Universities That Uses hybrid teaching and (3) Student Engagement and University Brand Preference affected Decisions to Study In Private Universities that operating hybrid teaching.
Description: วิทยานิพนธ์ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
ธิปัตย์ โสตถิวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4419
Appears in Collections:Theses
Theses

Files in This Item:

File Description SizeFormat
palitar_jong.pdf10.48 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback