DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4400

Title: แผนธุรกิจครีมกันแดดสูตรเย็น
Other Titles: Business plan for cool sunscreen cream
Authors: ปุณชญา พัชรนรากุล
Keywords: แผนธุรกิจ
ครีมกันแดด
ครีมสูตรเย็น
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การค้นคว้าอิสระฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างยอดขายและกำไรเติบโตอย่างน้อยร้อยละ 10 เปอร์เซ็นต์ต่อปี และเพื่อสร้างการรับรู้ในตราสินค้าในกลุ่มลูกค้าเป้าหมายอย่างน้อย 50 เปอร์เซ็นต์ ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการวิเคราะห์สิ่งแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขันและการวิจัยตลาด โดยทำการสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้บริโภคหญิงวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร ที่มีอายุ 20 ปีถึง 49 ปีที่ใช้ครีมกันแดดและไม่ใช้ครีมกันแดด จำนวน 8 คน การวิเคราะห์ข้อมูลจากการสัมภาษณ์ใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหา จากการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจพบว่า จุดแข็ง ได้แก่ ผลิตภัณฑ์เป็นสูตรเย็นและมีสารสกัดจากธรรมชาติ จุดอ่อน ได้แก่ ผลิตภัณฑ์ยังไม่เป็นที่รู้จักในตลาด ในขณะที่โอกาส ได้แก่ ผู้บริโภคนิยมผลิตภัณฑ์ที่มาจากธรรมชาติ และอุปสรรค ได้แก่ คู่แข่งที่เพิ่มขึ้นและการลอกเลียนแบบสินค้า สำหรับผลการวิเคราะห์การแข่งขันพบว่า ธุรกิจส่วนใหญ่แข่งขันกันในเรื่องคุณภาพของสินค้าและคู่แข่งทางตรง ได้แก่ ครีมกันแดด เอ็มบีเคยูวีโปรเทคชั่นคูล สำหรับผลการวิจัยการตลาดพบว่า ผู้ให้สัมภาษณ์ส่วนใหญ่ยังไม่รู้จักครีมกันแดดสูตรเย็นและผู้ให้สัมภาษณ์ส่วนใหญ่มีความสนใจในตัวผลิตภัณฑ์ครีมกันแดดสูตรเย็นเป็นอย่างมากและเสนอราคาอยู่ที่ไม่เกิน 500-1,500 บาท ธุรกิจนี้ใช้เงินลงทุนเท่ากับ 722,445 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิของโครงการเท่ากับ 2,190,884 บาท โดยมีอัตราผลตอบแทนของโครงการอยู่ที่ 97 เปอร์เซ็นต์ใช้ระยะเวลาในการคืนทุน 0.941 ปี
This study aims to generate sales and earnings growth of at least percent. 10% per year, and to create brand awareness among target consumers at least 50% In the preparation of this business plan Have analyzed the business environment Competitive analysis and market research by conducting in-depth interviews with consumers working women in Bangkok aged between the ages of 20 and 49 who use sunscreen and do never use sunscreen. Data were analyzed by using the content analysis method. By Analyzing strengths, weaknesses, opportunities, the product is a cool formula and contains natural extracts. Its weakness is not known in the market. While there is a change, we can make a variety of products. The modern design and the use of more conventional products on the market are not unique. To support customers in more types of Past and obstacles, including increased competition and imitation goods. The analysis found that for the race. Most businesses compete on product quality. Direct competitors include sunscreen MBK UV Protection Cool. For market research results, the interviewee does not recognize the cool sunscreen cream. Most of those interviewed were interested in sunscreen products formulated cold increases, and the price is less than 500-1500 baht. This kind of business requires the investment of 722,445 baht. The net present value is 2,190,883 baht, and an internal return rate IRR of 97% payback period is 0.941 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4400
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phoonchayar_patc.pdf4.32 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback