DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4375

Title: การับรู้ประโยชน์และค่านิยมทางสังคมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสถานออกกำลังครบวงจรที่เปิดให้บริการตลอด 24 ชั่วโมงของกลุ่มผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perceived Benefits and Social Values Affecting Customer's’ Decision towards 24 hours’Full Service gym in Bangkok metropolitian area
Authors: อรุณรัตน์ วิละรัตน์
Keywords: ยี่สิบสี่ชั่วโมง
ค่านิยม
การรับรู้ประโยชน์
สถานออกกำลังกาย
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง การับรู้ประโยชน์ และค่านิยมทางสังคมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้สถานออกกำลังกายครบวงจรที่เปิดให้บริการตลอด 24 ชั่วโมงของกลุ่มผู้บริโภคในเขตจังหวัดกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการของผู้บริโภคต่อการตัดสินใจใช้สถานออกกำลังกายครบวงจรที่เปิดให้บริการตลอด 24ชั่วโมง และศึกษาถึงค่านิยมทางสังคมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสถานออกกำลังกายครบวงจรที่เปิดให้บริการตลอด 24 ชั่วโมง วิธีการศึกษาในครั้งนี้มีตัวแปรอิสระคือ การรับรู้ประโยชน์ และค่านิยมทางสังคม โดยค่านิยมทางสังคมถูกจำแนกเป็น (1) ค่านิยมมีลักษณะเป็นความรู้ความเข้าใจ (2) ค่านิยมมีลักษณะเป็นอารมณ์ (3) ค่านิยมมีองค์ประกอบของพฤติกรรม และมีตัวแปรตาม คือการตัดสินใจใช้บริการสถานออกกำลังกายครบวงจรที่เปิดให้บริการตลอดยี่สิบสี่ชั่วโมง ซึ่งเก็บรวบรวมข้อมูลโดยแบบสอบถาม กับกลุ่มนักเรียน นักศึกษาและ บุคคลวัยทำงานที่ใช้บริการสถานออกกำลังกาย จำนวน 150 คน และได้ทำการวิเคราะห์ข้อมูลในเชิงปริมาณ สถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ถดถอยเชิงเส้น และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่าปัจจัยการรับรู้ประโยชน์ และค่านิยมทางสังคมที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสถานออกกำลังกายครบวงจรที่เปิดให้บริการตลอดยี่สิบสี่ชั่วโมงของกลุ่มผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Perceived Benefits and Social Values Affecting Customer's’ Decision towards 24 hours’Full Service gym in Bangkok metropolitian area. The objective is to study the needs of consumers towards the decision towards a full-service gym that is open 24 hours a day. And study the social values that affect the decision to choose a full service gym that is open 24 hours a day. This study method has independent variables which are Recognition of benefits And social values The social values are classified as (1) Values are cognitive characteristics (2) Emotional Values (3) Values have components of behavior And with dependent variables Is the decision to use a full service gym that is open 24 hours a day Data were collected by questionnaires. With a group of 150 students and working people who use the service of the gym and have analyzed the data quantitatively The statistics used are percentage, average, standard deviation. Simple regression analysis and Multiple regression analysis The results of the research revealed that the perceived benefits factors And social values that influence the decision to use the complete 24-hour fitness center of the consumer groups in Bangkok With statistical significance at the level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การตัดสินใจ
การออกกำลังกาย
การออกกำลังกาย -- เครื่องมือและอุปกรณ์
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4375
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
aroonrat_wila.pdf6.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback