DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4372

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้เข้าชมงานเพาเวอร์บายเอ็กซ์โป ปี 2017
Other Titles: Factors positively influencing products’ purchase intention of visitors in Power Buy Expo 2017
Authors: ธัญนัทน์ ทราบรัมย์
Keywords: สิ่งดึงดูดด้วยเหตุการณ์
งานเพาเวอร์บายเอ็กซ์โป ปี 2017
ความตั้งใจซื้อสินค้า
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อสินค้า ของผู้เข้าชมงานเพาเวอร์บายเอ็กซ์โป ปี 2017 ซึ่งได้แก่ แรงจูงใจภายนอกจากการได้รับข้อมูล แรงจูงใจภายในจากความต้องการหลบหนีความวุ่นวาย สิ่งดึงดูดด้วยเหตุการณ์ การเรียนรู้ การรักษาความตระหนักรู้ การเข้าถึง สิ่งอำนวยความสะดวกในงาน ความสามารถในการเชื่อมโยงกับลูกค้า โดยแจกแบบสอบถามให้แก่ผู้เข้าชมงาน Power Buy Expo 2017 ที่ศูนย์นิทรรศการและการประชุม ไบเทค ระหว่างวันที่ 29 พฤศจิกายน-5 ธันวาคม 2560 จำนวน 320 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง มีอายุ 30-39 ปี มีสถานภาพโสด มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีรายได้ 20,001–40,000 บาท และมีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชนหรือรับจ้าง นอกจากนี้ ส่วนใหญ่ได้รับข่าวสารจากโซเซียลมีเดีย มีการซื้อเครื่องใช้ไฟฟ้าขนาดเล็กภายในบ้าน เช่น เครื่องทำน้ำอุ่น เครื่องปั่นน้ำผลไม้ และหม้อหุงข้าว ถ้ามีการใช้เงินในการซื้อจะซื้อประมาณ 20,001-40,000 บาท และส่วนใหญ่ให้ความสำคัญในการตลาดด้านการมีส่วนลดในการซื้อผลิตภัณฑ์ นอกจากนี้ ยังพบว่า มีเพียงปัจจัยด้านสิ่งดึงดูดด้วยเหตุการณ์ที่มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์ เท่ากับ 0.128 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้เข้าชมงานเพาเวอร์บาย เอ็กซ์โป ปี 2017 ได้อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ในขณะที่ปัจจัยด้านแรงจูงใจภายนอกจากการได้รับข้อมูล ปัจจัยด้านแรงจูงใจภายในจากความต้องการหลบหนีความวุ่นวาย ปัจจัยการเรียนรู้ ปัจจัยด้านการรักษาความตระหนักรู้ ปัจจัยด้านการเข้าถึง ปัจจัยด้านสิ่งอำนวยความสะดวกในงาน และปัจจัยด้านความสามารถในการเชื่อมโยงกับลูกค้าไม่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้เข้าชมงานเพาเวอร์บายเอ็กซ์โป ปี 2017
The purpose of this research was to investigate the factors which were extrinsic motivation in terms of information, intrinsic motivation in terms of escape, event attraction, learning, maintaining awareness, accessibility, venue facilities, and customer-linking capability positively influencing products’ purchase intention of visitors in Power Buy Expo in 2017. The data was garthered from 320 visitors in Power Buy Expo in 2017 at the Bangkok International Trade & Exhibition Center (BITEC) on 29 November to 5 December in 2016 and analyzed by Multiple Regression Analysis. The results found that the majority of respondents were females with 30-39 years old and earned the monthly income of 20,001-40,000 Baht. Most of them were private company employees and they received the news of Power Buy Expo 2017 from the social media. Products purchased mainly in this exhibition were heaters, juice dispensers, and rice cookers. The expenditure in this exhibition might be around 20,001-40,000 baht and they focused on the marketing mix in terms of discounts. In addition, it was found that the factors of event attraction had a regression coefficient of 0.128 which had a positive influence towards products’ purchase intention of visitors in the Power Buy Expo 2017 at the significance level of .05. Mean while the extrinsic motivation in terms of information, intrinsic motivation in terms of escape, learing, maintaining awareness, accessibility, venue facilities, and customer-linking capability had no positive influence towards products’ purchase intention of visitors in the Power Buy Expo 2017.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การซื้อสินค้า
การเลือกซื้อสินค้า
งานแสดงสินค้า
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4372
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thunyanat_sarb.pdf3.14 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback