DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4363

Title: การรับรู้ในคุณค่า ประโยชน์ในการใช้งาน ความสะดวก และความพึงพอใจที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้แอปพลิเคชั่นด้านอสังหาริมทรัพย์อย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perceived Value, Utilitarian Benefits, Convenience and Satisfaction Influencing Continued Intention to Use Real Estate Applications of Consumers in Bangkok
Authors: ปิยศักดิ์ ขุนหมื่น
Keywords: การรับรู้ในคุณค่า
ประโยชน์ในการใช้งาน
ความสะดวก
ความพึงพอใจ
ความตั้งใจในการใช้อย่างต่อเนื่อง
แอปพลิเคชั่นด้านอสังหาริมทรัพย์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ในคุณค่า ประโยชน์ในการใช้งาน ความสะดวก และความพึงพอใจที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้แอปพลิเคชั่นด้านอสังหาริมทรัพย์อย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครที่มีประสบการณ์ในการใช้งานแอปพลิเคชั่นด้านอสังหาริมทรัพย์ จำนวน 250 คน สถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 31-40 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่เป็นเจ้าของธุรกิจหรือประกอบอาชีพอิสระ มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 45,001-55,000 บาท มีความถี่ในการใช้งานแอปพลิเคชั่นในการทำธุรกรรมด้านอสังหาริมทรัพย์ 3-5 ครั้งต่อเดือน และแอปพลิเคชั่นด้านอสังหาริมทรัพย์ที่ใช้งานถี่มากที่สุด คือ DDproperty นอกจากนี้ ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้แอปพลิเคชั่นด้านอสังหาริมทรัพย์อย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ การรับรู้ในคุณค่าด้านความคุ้มค่า การรับรู้ในคุณค่าด้านคุณภาพ ประโยชน์ในการใช้งาน ความสะดวก และความพึงพอใจ โดยร่วมกันพยากรณ์ความตั้งใจในการใช้แอปพลิเคชั่นด้านอสังหาริมทรัพย์อย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครได้คิดเป็นร้อยละ 54.5 ในขณะที่การรับรู้คุณค่าด้านอารมณ์และด้านสังคมไม่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้แอปพลิเคชั่นด้านอสังหาริมทรัพย์อย่างต่อเนื่องของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
This research was aimed primarily to study the perceived value, utilitarian benefits, convenience and satisfaction influencing continued intention to use real estate applications of consumers in Bangkok. Close-ended questionnaires were passed the verification of reliability and content validity for data collection. The samples consisted of 250 consumers who lived in Bangkok and had experiences in using real estate applications. Inferential statistics used in the hypothesis testing was multiple regression analysis. The results showed that the majority of respondents were males between 31-40 years of age with educational background of bachelor’s degree. Most of them were business owners or freelancers, earned an average monthly income of 45,001 – 55,000 baht. They had used real estate applications for 3-5 times a month and the most frequently used application was DD property. Additionally, the factors influencing continued intention to use real estate applications of consumers in Bangkok with statistically significant at .05 were perceived value in terms of value for money, quality value, utilitarian benefits, convince and satisfaction. These factors explained 54.5 percent of the continued intention to use real estate applications of consumers in Bangkok. While perceived value in terms of emotion and social value did not influence the continued intention to use real estate applications of consumers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4363
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
piyasak_khun.pdf4.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback