DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4361

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อซ้ำของลูกค้าเครื่องสำอางมิสทินในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Positively Influencing Consumers' Repurchase Intention of Mistine Cosmetics in Bangkok
Authors: อตินุช วังอมรมิตร
Keywords: เครื่องสำอาง
คุณภาพที่รับรู้ได้
ความนิยมของตราสินค้า
ความตั้งใจซื้อซ้ำ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของ ปัจจัยด้านคุณภาพที่ รับรู้ได้ ปัจจัยด้านความนิยมของตราสินค้า ปัจจัยด้านความพึงพอใจของลูกค้า ปัจจัยด้านความรู้ ปัจจัยด้านทัศนคติต่อเครื่องสำอางมิสทิน ปัจจัยด้านความสะดวกในการซื้อ และปัจจัยด้านความปลอดภัยในการทำธุรกรรม ที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำ (เครื่องสำอางมิสทิน) ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ระหว่างวันที่ 30 กันยายน – 1 ธันวาคม 2561 จำนวน 250 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 26-30 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ 20,001 – 30,000 บาท อาชีพพนักงานรัฐวิสาหกิจ/ข้าราชการ ผู้บริโภคส่วนใหญ่เลือกซื้อเครื่องสำอางที่ร้านค้าปลีกคือร้าน EVE AND BOY ซื้อเครื่องสำอางออนไลน์ใน Shopee ซื้อเครื่องสำอางประเภทลิปสติก และซื้อเครื่องสำอางเป็นจำนวนเงิน 501-700 บาท และพบว่ามีเพียงปัจจัยด้านความพึงพอใจของลูกค้า มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของการพยากรณ์เท่ากับ 0.472 ปัจจัยด้านความนิยมของตราสินค้า มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของการพยากรณ์เท่ากับ 0.355 ปัจจัยด้านคุณภาพที่รับรู้ได้ มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของการพยากรณ์เท่ากับ 0.248 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อซ้ำ (เครื่องสำอางมิสทิน) ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ถึงร้อยละ 63.2 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ดังนั้น บริษัทเครื่องสำอาง มิสทินควรวางแผนการตลาด และพัฒนากลยุทธ์ที่จะส่งผลให้ผู้บริโภคซื้อเครื่องสำอางมิสทินซ้ำ โดยพิจารณาจากปัจจัยด้านความพึงพอใจของลูกค้า ปัจจัยด้านความนิยมของตราสินค้า ปัจจัยด้านคุณภาพที่รับรู้ได้ เพื่อก่อให้เกิดความตั้งใจซื้อซ้ำเครื่องสำอางมิสทินของผู้บริโภคได้
This research was aimed to study the positive impact of perceived quality, brand popularity, customer satisfaction, knowledge, attitude towards the cosmetic products, shopping convenience, and transaction security toward consumers' repurchase intention of Mistine cosmetics during September 30 to December 1 in 2018 from 250 questionnaire’s respondents. The data was analyzed using Multiple Regression Analysis. The researcher found that most of respondents of this questionnaire were females at the age of 26 – 30 years old, singles, with education in bachelor degrees, with average incomes from 20,001 – 30,000 baht per month working as state employees/civil servants. They chose to buy cosmetics in retail stores at EVE AND BOY and chose to buy cosmetics online at Shopee. They mostly bought lipsticks and paid money around 501-700 baht to buy cosmetics each time. The data were analyzed using Multiple Regression Analysis and found that only customer satisfaction (β = 0.472), brand popularity (β = 0.355), and perceived quality (β = 0.248), explaining 63.2% of positive influence towards consumers' repurchase intention of Mistine cosmetics in Bangkok at .01 level of significance. Thus, the cosmetic company should plan and develop strategies for consumers' repurchase intention of Mistine cosmetics by customer satisfaction, brand popularity, and perceived quality.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4361
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
atinuch_kitw.pdf5.37 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback