DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4334

Title: การโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง การยอมรับเทคโนโลยีและทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าจาก Shopee ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Celebrity Endorsement, Technology Acceptance, and Attitude Affecting Decision of Customers in Bangkok to Purchase through Shopee
Authors: ปริยรุฬห์ ไผทฉันท์
Keywords: การโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง
การยอมรับเทคโนโลยี
ทัศนคติ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องการโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง การยอมรับเทคโนโลยีและทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าจาก Shopee ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นประชากรกรุงเทพมหานครที่มีอายุ 18 ปีขึ้นไป โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นประชากรในเขตต่าง ๆ ในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ เขตพญาไท เขตปทุมวัน เขตลาดพร้าว และเขตบางกะปิ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อมั่น 0.906 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานคือการถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่าการโฆษณาโดยใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง การยอมรับเทคโนโลยี และทัศนคติส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าจาก Shopee ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research was conducted with the aim of studying celebrity endorsement, technology acceptance, and attitude affecting decision of customers in Bangkok to purchase through Shopee. Questionnaire was used to collect data from sample groups of population in Bangkok, age over 18 years old. The researcher selected 400 samples via purposive sampling method. The sample was selected from populations in different districts in Bangkok, Phaya Thai, Pathumwan, Ladprao, and Bang Kapi. The instrument in the study was a questionnaire with a reliability of 0.906 and a validity check of content from experts. The statistics used for data analysis were descriptive statistics such as percentage, mean, standard deviation. Inferential statistics used test the hypothesis was multiple regression analysis The results indicated that Celebrity Endorsement, Technology Acceptance, and Attitude Affecting Decision of Customers in Bangkok to Purchase through Shopee at the statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: บุคคลมีชื่อเสียง
โฆษณา
สินค้า
สินค้า -- การตัดสินใจ
ระบบเลือกซื้อสินค้าและบริการด้วยอิเล็กทรอนิกส์
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4334
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
priyaroon_srip.pdf5.24 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback