DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4320

Title: แผนธุรกิจระบบปลดล็อคประตูด้วยระบบตรวจจับใบหน้า SCUTUM
Other Titles: Business Plan for SCUTUM
Authors: คมสัน เกียรติกอบชัย
Keywords: แผนธุรกิจ
ระบบปลดล็อคประตู
ระบบตรวจจับใบหน้า
SCUTUM
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์ คือ 1) ทำให้แบรนด์ SCUTUM เป็นที่รู้จักอย่างน้อยร้อยละ 20 ของกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย 2) เพื่อสามารถสร้างกำไรได้ร้อยละ 20 ต่อปี และอัตราการเติบโตของ ยอดขายไม่ต่ำกว่าร้อยละ 50 ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ได้ทำการวิเคราะห์สิ่งแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์คู่แข่ง การวิจัยตลาด โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้ให้ข้อมูล 2 กลุ่ม คือ ผู้พักอาศัย แบบบ้านทั่วไป และกลุ่มผู้พักอาศัยคอนโดมีเนียม จำนวนกลุ่มละ 4 คน และใช้วิธีการวิเคราะห์ เนื้อหาในการวิเคราะห์ข้อมูล จากผลการวิเคราะห์พบว่า จุดแข็ง คือ ผลิตภัณฑ์มีความที่มีคุณภาพและราคาที่สามารถ จับต้องได้ จุดอ่อน คือ ตราสินค้ายังไม่เป็นที่รู้จัก โอกาส คือ การเติบโตของตลาดสมาร์ทโฮมเติบโต เพิ่มขึ้นในปัจจุบันและจะเติบโตมากยิ่งขึ้นในอนาคต และอุปสรรค คือ สถานการณ์การแข่งขันของ ตลาดที่มีแนวโน้มการเติบโต การแข่งขันพบว่า การแข่งขันอยู่ในระดับสูงโดยคู่แข่งที่สำคัญ คือ Green Technology Engineering Co., Ltd. ผู้จัดจำหน่ายและบริการให้คำปรึกษาด้านสินค้า ระบบรักษาความปลอดภัยและระบบบันทึกเวลาการทำงานด้วยลายนิ้วมือ เครื่องสแกนลายนิ้วมือ เครื่องสแกนใบหน้า ระบบบันทึกเวลาของ รปภ. และเทคโนโลยีอื่น ๆ ที่จะช่วยให้ผู้ใช้งานทำงานได้ อย่างสะดวกมากยิ่งขึ้น มั่นใจได้ในคุณภาพของสินค้า สำหรับผลการวิจัยตลาดพบว่า ผู้ให้สัมภาษณ์ อายุเฉลี่ยอยู่ที่ 24–30 ปี รายได้เฉลี่ยอยู่ที่ 30,000 บาทขึ้นไป โดยผู้ให้สัมภาษณ์ให้ความสำคัญกับ ปัจจัยในเรื่องของความปลอดภัยที่เพิ่มขึ้น ความสะดวกสบายต่อการใช้งาน รวมถึงการป้องกัน การสูญหายของกุญแจหรือคีย์การ์ด และความแปลกใหม่ที่น่าใช้งาน เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการลงทุนแผนการทำธุรกิจระบบปลดล็อคประตูด้วยระบบ สแกนใบหน้า SCUTUM พบว่า คุ้มค่าในการลงทุนโดยใช้งบประมาณการลงทุน 1 ล้านบาท มูลล่า ปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 1,285,169 บาท อัตราผลตอบแทนของโครงการอยู่ที่ 91.41% ระยะเวลาในการคืนทุนอยู่ที่ประมาณประมาณ 10 เดือน เหมาะแก่การลงทุน
The objectives of this business plan are 1) making the SCUTUM brand well known 2) To be able to generate profits of 20 percent per year and the growth rate of sales not less than 50 percent per year In the preparation of this business plan Have analyzed the business environment competitor analysis, market research using in-depth interviews with 2 groups of data providers is a resident of a typical house and condo residents the number of each group is 4 people and content analysis methods are used for data analysis. From the analysis, it is found that the strengths are the quality products and the tangible price. The weakness is that the brand is not yet known. Opportunities are the growth of the smart home market, currently increasing and will grow even more in the future and the hindrance is the competitive situation of the market that is likely to grow. Match found The competition is high, with the main competitors being Green Technology Engineering Co., Ltd. distributor and consulting services for products, security systems and fingerprint time attendance systems. Fingerprint scanner Face scanner, security guard system and other technologies That will help users work more conveniently Be confident in the quality of the product. For market research results, it is found that The interviewees, the average age is 24-30 years, the average income is 30000 baht or more in which the interviewee pays more attention to safety factors Convenience of use including protection against the loss of keys or key cards. And novelty that should be used. When considering the feasibility of investing in a business plan, it was found that it was worth the investment by using an investment budget of 1 million baht the net present value (NPV) equals 1,285,169 baht the rate of return of the project is 91.41% and the payback period is approximately 10 months, suitable for investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
แบคพรอพาเกชัน (ปัญญาประดิษฐ์)
ประตู -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การรู้จำใบหน้ามนุษย์ (วิทยาการคอมพิวเตอร์)
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4320
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
komsan_kiat.pdf2.59 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback