DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4311

Title: แผนธุรกิจน้ำเฉาก๊วย
Other Titles: Business plan for grass jelly drink
Authors: ดวงฤทัย เรืองประชา
Keywords: น้ำเฉาก๊วย
แผนธุรกิจ
แคลลอรี่
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อให้ผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมายในจังหวัดนครปฐมและพื้นที่ใกล้เคียงรู้จักสินค้าน้ำเฉาก๊วย อย่างต่ำร้อยละ 50 และเพื่อมียอดขายมากกว่า 2,000 ขวดต่อปี มีการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมของธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการวิจัยการตลาดโดยใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึกกับลูกค้าเป้าหมายเพศหญิง อายุ 16 ปี ถึง 40 ปี ที่รับประทานเฉาก๊วยและไม่รับประทานเฉาก๊วย จำนวน 8 คน การวิเคราะห์ข้อมูลใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหา จากการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมของธุรกิจ พบว่า จุดแข็ง คือ ความแตกต่างของสินค้าที่มีพลังงานแคลอรีต่ำ จุดอ่อน คือ ลูกค้ายังไม่รู้จักสินค้าน้ำเฉาก๊วย โอกาส คือ ธุรกิจมีโอกาสสร้างสินค้าน้ำเฉาก๊วยสำหรับคนรักสุขภาพ อุปสรรค คือ ภาวะเศรษฐกิจที่ยังคงไม่ฟื้นตัว การวิเคราะห์คู่แข่ง พบว่า ในตลาดน้ำเฉาก๊วยมีการขายสินค้ามานานแล้ว และมีช่องทางในการจัดจำหน่ายที่หลากหลาย สำหรับผลการวิจัยการตลาด พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ผู้ให้สัมภาษณ์ส่วนใหญ่จะชอบดื่มน้ำที่ไม่หวานมาก เนื่องจากไม่ต้องการให้ร่างกายได้รับน้ำตาลมากเกินไป เนื้อเฉาก๊วยเป็นเส้น ด้านราคา ราคาที่ผู้ให้สัมภาษณ์ให้ หลังจากได้รับประทานแล้ว ราคาเฉลี่ยอยู่ที่ 15-20 บาท โดยใช้ปริมาณและคุณภาพมาเป็นตัวชี้วัด ด้านช่องทางการจำหน่าย วางขายตามร้านค้าทั่วไป เพราะคนส่วนใหญ่จะซื้อเพราะหาซื้อได้ง่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ผู้ให้สัมภาษณ์ส่วนใหญ่ ไม่คำนึงถึงเรื่องของโปรโมชัน แต่หากซื้อมาก ก็จะเลือกซื้อให้ได้ราคาที่ถูกลง การเริ่มธุรกิจนี้ใช้เงินลงทุน จำนวน 630,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิของโครงการเท่ากับ 2,980,388 บาท อัตราผลตอบแทนภายในอยู่ที่ 138.08% ระยะเวลาคืนทุน 0.766 ปี
This business plan The objective is to target consumers in Nakhon Pathom province known brand of 50% and has sold more than 2,000 bottles per year business environment analysis and marketing competitive analysis research used to in-depth interview with target customers aged 16-40 years, females with eating habits and eat grass jelly makes a total of 8 people. The content analysis was used for data analysis. By the analysis of business environment, the advantage is the difference of low heat products. The disadvantage is wood customers. The opportunity to understand the product is an opportunity to create a healthy person's product. The obstacle is sustained economic growth. From the analysis of competitors, the results show that there are various distribution channels in the long-term handicraft market. Market survey results show that most of the respondents drink unsweetened water. Because they don't want their bodies to get too much sugar, they give them the price. Here you are. The average price is 15-20 baht. Quantity and quality as a means to measure sales in general stores, because most people can afford it. In terms of marketing, most respondents don't consider the issue of promotion. If they buy more, the price will be reduced, and they will choose buy cheap. That starting this business requires the investment of 630,000 baht, The net present value (NPV) was 2,980,388 baht, a return rate of 138.08% payback period 0.766 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เฉาก๊วย
เครื่องดื่ม
เฉาก๊วย -- การตลาด
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4311
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
duangruthai_reng.pdf3.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback