DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4254

Title: แผนธุรกิจ Antz Online ซื้อ-ขายวัสดุก่อสร้างและจ้างช่าง-ผู้รับเหมาออนไลน์
Other Titles: Business plan for Antz online construction materials and contractors marketplace
Authors: ธิติ อิ่มเจริญกุล
Keywords: แผนธุรกิจ
วัสดุก่อสร้าง
ผู้รับเหมาออนไลน์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อให้กลุ่มเป้าหมายเกิดการรับรู้ธุรกิจ Antz Online อย่างน้อย 10% 2) เพื่อให้มีการเติบโตของยอดขายปีละ 30-50% และ 3) เพื่อให้มีฐานลูกค้าอย่างน้อย 500 รายในปีแรก และเพิ่มขึ้นปีละ 200 ราย ในการจัดทำแผนธุรกิจ ผู้จัดทำได้ใช้การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์คู่แข่ง และการวิจัยตลาดเชิงคุณภาพโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้ที่มีความเกี่ยวข้องกับการซื้อ-ขายวัสดุก่อสร้าง และจ้างช่าง-ผู้รับเหมา จำนวน 9 คน โดยใช้แบบสัมภาษณ์และใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหาในการวิเคราะห์ข้อมูล จากการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ พบว่า จุดแข็งของธุรกิจคือ Application ของบริษัทใช้งานง่ายและสร้างประโยชน์ให้ทั้งผู้บริโภคและผู้ให้บริการ จุดอ่อน คือ บริษัทยังขาดฐานข้อมูลผู้ให้บริการ และ Application ของบริษัทยังไม่เป็นที่รู้จัก ในขณะที่โอกาสทางธุรกิจ คือ ผู้บริโภคในปัจจุบันทำธุรกรรมต่าง ๆ ผ่านทางอินเตอร์เน็ตมากขึ้น อุปสรรค คือ คู่แข่งใหม่จะเข้ามาในตลาดได้ง่าย สำหรับการวิเคราะห์คู่แข่ง พบว่า คู่แข่งทางตรง ได้แก่ Application ที่มีการให้บริการในเรื่องวัสดุก่อสร้าง และร้านวัสดุก่อสร้างที่เป็นรายใหญ่ในแต่ละพื้นที่ เมื่อพิจารณาผลวิจัยตลาด พบว่า กลุ่มผู้บริโภคที่ต้องการสร้าง-ต่อเติมอาคาร กลุ่มช่าง-ผู้รับเหมา กลุ่มร้านค้าวัสดุก่อสร้างต้องการคุณภาพของวัสดุและการทำงานที่ดีในราคาที่จับต้องได้และได้มาตรฐาน อีกทั้งยังต้องการความสะดวกสบายในการสั่งสินค้า จากผลการวิเคราะห์กลยุทธ์ของบริษัท คือ สร้างประโยชน์และมาตรฐานให้ลูกค้า โดยโครงการนี้ใช้เงินลงทุนจำนวน 2,250,000 บาท มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิเท่ากับ 3,550,930 บาท อัตราผลตอบแทนภาในโครงการเท่ากับ 71.94 % และระยะเวลาคืนทุนเท่ากับ 1 ปี 8 เดือน
The purpose of this business plan is (1) create awareness of Antz Online at least 10% (2) create 30-50% of revenue growth (3) create at least 500 customers base in the first year and increases 200 customers every year. Engage in business environment and competitor analysis, and qualitative marketing research by interviewing 9 stakeholders in construction material trading business and contractors hiring by using interview template and content analysis in order to analyse information. From business environment analysis, the strength of this business is the ease of use of ‘Application’ and benefits it delivers to users and service providers. The weakness is that the company lacks database of service providers and the application is not well-known in the market. Business opportunity is an ever-increasing online transaction, while threats are low barrie of entry of new competitors. From competitor analysis, direct competition comes from other applications alike and major construction material retailers in each geographical area. The research finds that consumers have demand in building renovation, high quality contractors and construction materials with affordable price, as well as convenience in placing orders. Companies’ strategy analysis shows that this application generate benefits and standard for consumer. Currently, this project is valued THB 3,550,930 from the initial investment of THB 2,250,000, generates 71.94, and returns and reaches breakeven in 1 year 8 months
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
วัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้าง
อุตสาหกรรมวัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้าง
สื่อสังคมออนไลน์
วัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้าง -- การจัดซื้อ
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4254
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
titi_imch.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback