DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4250

Title: รองเท้ารักสิ่งแวดล้อม
Other Titles: Love Shoes Love Environment
Authors: นาเดียร์ โป่งจินา
Keywords: แผนธุรกิจ
รองเท้าแฟชั่น
แบรนด์
กลุ่มเป้าหมาย
การลงทุน
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจแบรนด์รองเท้า RE ON มีวัตถุประสงค์เพื่อผลิตสินค้าให้ตรงกับความ ต้องการของกลุ่มเป้าหมายและเพื่อสร้างผลกำไรที่ยั่งยืนบนหลักการของความรับผิดชอบต่อสังคมและ สิ่งแวดล้อมขององค์กร รวมถึงเพื่อสร้างแบรนด์ให้มั่นคงและสามารถต่อยอดเพื่อการผลิตส่งออก สู่ต่างประเทศโดยแผนธุรกิจนี้ทำการวิเคราะห์ทั้งปัจจัยแวดล้อมภายนอกและภายในการวางแผน การตลาด การจัดการองค์กรและบริหารทรัพยากรบุคคล รวมถึงแผนการดำเนินงานจริงและแผน การเงินอีกด้วย และเนื่องจากอุตสาหกรรมแฟชั่นเป็นอุตสาหรรมที่มีความเสี่ยงสูงจึงจำเป็นต้องจัดทำ แผนฉุกเฉินและแผนในอนาคตของธุรกิจอีกด้วย ประเทศไทยได้มีการส่งเสริมให้กรุงเทพเป็นเมืองแฟชั่นตั้งแต่ปี พ.ศ. 2548 จนมาถึงปัจจุบันรัฐบาลก็ยังมีการส่งเสริมอุตสาหกรรมสินค้าแฟชั่นอย่างต่อเนื่อง และเป็นที่สนใจ ในการเข้ามาร่วมลงทุนจากต่างประเทศเนื่องจากอุตสาหกรรมแฟชั่นมีอัตราการเจริญเติบโตของ เศรษฐกิจได้ดีขึ้นในทุกๆปี และอุตสาหกรรมรองเท้าก็เป็น 1 ใน 3 ของอุตสาหกรรมแฟชั่นและเป็น ที่สองรองจากอุตสาหกรรมเครื่องนุ่งห่มที่มีอัตราการเจริญเติบโตสูงขึ้น ถึงแม้ว่าจะมีอัตราการเจริญ เติบโตทางเศรษฐกิจที่มากขึ้นในทุกๆปี แต่อัตราของผู้ประกอบการในอุตสาหกรรมการผลิตรองเท้า ก็สูงขึ้นเช่นกัน อย่างไรก็ตามหาก RE ON ประสบความสำเร็จในธุรกิจสินค้าแฟชั่นก็จะได้ผลตอบแทน อย่างงาม ดังนั้นจึงเป็นสิ่งสำคัญที่แบรนด์ RE ON จะต้องมีเอกลักษณ์ในตัวเองและกำหนดกลยุทธ์ ต่างๆ เพื่อให้ต่อสู้กับการแข่งขันในอุตสาหกรรมได้ โดยแบรนด์ RE ON มีจุดเด่นคือการสร้าง รองเท้าจากเส้นใยพลาสติกจากขวดพลาสติกที่ถูกทิ้งซึ่งทำลายสิ่งแวดล้อมอีกทั้งยังมีดีไซน์ที่ออกแบบ เพื่อกลุ่มเป้าหมาย โดยเฉพาะกลุ่มเป้าหมายของ RE ON คือ กลุ่มวัยเรียนและวัยทำงานตอนต้น ซึ่งสไตล์ของแฟชั่น ในกลุ่มนี้ จะเน้นเรียบๆผสมความน่ารักและหรูหราไปในตัว เป็นกลุ่มเป้าหมาย ที่นิยมตามกระแส ติดแบรนด์ และเน้นคุณภาพคุ้มค่ากับราคา ซึ่งรองเท้าของแบรนด์ RE ON นั้นมีครบทุกองค์ประกอบที่ กลุ่มเป้าหมายหลักของ RE ON ต้องการ ในส่วนของการสร้างแบรนด์ RE ON ได้ทุ่มเงินไปกับการตลาดเป็นอย่างสูงเพื่อให้แบรนด์ RE ON ได้เป็นที่รู้จักและยอมรับ ในสังคมเช่นกัน แบรนด์ RE ON มีวิสัยทัศน์ที่กว้างไกล คือต้องการผลิตรองเท้าคุณภาพให้ลูกค้า ได้สวมใส่ในขณะเดียวกันยังสามารถช่วยเหลือสิ่งแวดล้อมได้อีกด้วย อีกทั้งแบรนด์ RE ON ยังมุ่งหวัง ที่จะเป็นแบรนด์ไทยที่ Go inter อีกด้วย แต่ทั้งหมดนี้ต้องอาศัยแรงขับเคลื่อนจากในองค์กร ซึ่งแบรนด์ RE ON มุ่งที่จะทำการวิจัยอย่างสม่ำเสมอเพื่อเข้าถึงกลุ่มเป้าหมาย พัฒนาการผลิต พัฒนาเทคโนโลยี ตามเทคโนโลยีให้ทันเพื่อนำมาปรับใช้กับองค์กร รวมถึงพัฒนาบุคลากรในองค์กร ให้มีศักยาภาพ ไม่ด้อยไปกว่าแบรนด์รองเท้าของต่างประเทศ เพื่อการบรรลุเป้าหมายขององค์กร นั่นเอง สุดท้ายการทั้งหมดนี้ผู้บริหารของ RE ON จำเป็นต้องมีความรู้ ความถนัด การตัดสินใจ และความสามารถในการบริหารต่างๆภายในองค์กร รวมถึงเข้าใจในธุรกิจรองเท้าแฟชั่น ว่าควรให้ความสำคัญกับอะไรไม่ให้ความสำคัญกับอะไร มีการพัฒนาความรู้และสร้างสิ่งที่แปลกใหม่ และน่าสนใจอย่างเสมอ เมื่อจำลองงานเงินตามแผนธุรกิจ พบว่า ผู้ร่วมลงทุนจะได้รับเงินจากกำไรโดยที่ทุกคน จะได้เท่ากัน คำนวณจากกำไรสุทธิต่อเดือนได้คนละ 10 % ของกำไรสุทธิต่อเดือน และจะมี เงินส่วนกลางสำหรับกู้ยืม คือเงินจากกำไรสุทธิต่อเดือนแบ่งออกมาสะสมเดือนละ 30% และอีก 10 % จะเป็นการนำไปลงทุนซ้ำเพื่อต่อยอดบริษัทให้มีการผลิตเพิ่มมากขึ้น
The preparation of the RE ON shoe brand business plan has the objectives to produce products to approach the target group exactly. And In order to create sustainable profits based on the principles of Corporate Social Responsibility. Then to create a brand that is stable, know well in society, consistent and able to be extended for export production in various countries. This business plan analyzes both external and internal environmental factors. Marketing planning Organization Management and Human Resources Management Including the actual operation plan and financial plans as well. The fashion industry is a high-risk industry therefore RE ON need to prepare an emergency plan and Future plans of the business. Thailand has been promoting Bangkok as a fashion city since 2005 until now, the government is still promoting the fashion industry continuously. Thailand is interested in coming to invest in foreign countries, because the fashion industry has a growth rate of the economy it is getting better in every year. The shoe industry is 1 in 3 of the fashion industry and be the second from garment industry to have a higher growth rate, even though the rate of economic growth is increasing every year but the rate of entrepreneurs in the industry of shoes production is also higher too. However, if RE ON succeeds in the fashion business RE ON will receive great rewards and profit as well. Therefore, it is important for the RE ON brand to be unique and to define various strategies to fight from the high competition in the industry. The RE ON brand has a distinctive feature is the creation of fiber shoes, it is come from plastic from wasted plastic bottles, which destroys the environment. RE ON shoes are especially designed for the target group. The target group of RE ON is school age and early working age, which the style of fashion in this group focuses on classic style, cute and luxurious combination. A target group that is concern with the current trends, focuses on quality, and the price of the shoe. RE ON shoes have all the components that the main target group needing. RE ON has invested a lot of money in marketing to make the RE ON brand to be in trend in the society as well. The RE ON brand has a wide visions to produce quality shoes for customers, can be worn while also helping the environment. In addition, the RE ON brand aims to be a Thai brand and go international as well. But all of this requires the driving force from the organization. The RE ON brand is constantly researching to reach the target group, to develop technology and production, follow the technology to keep up with the organization. Including personnel development in the organization to have potential for no inferior to foreign shoe brands In order and achieve the organization's goals. Finally, all of this, the leader of RE ON brand requires knowledge, expertise, decision-making and management capabilities within the organization. Including understanding of the fashion shoes business such as what you should focus on or not, the knowledge development, creating new things and always create interesting things. The simulating the money according to the business plan, it is found that the investors will receive the money from the profits, which everyone will equal, calculated from the net income per month for each 10% of the net profit per month and there will be central funds for loans. The money from the monthly net profit divided into 30% per month and another 10% will be reinvested in order to expand the company to increase production.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.) การจัดการมหาบัณฑิต สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อุตสาหกรรมรองเท้า
การลงทุน
รองเท้า -- การตลาด
รองเท้า
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4250
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nadia_p.pdf3.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback