DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4235

Title: เนื้อหาการนำเสนอเพื่อกระตุ้นการท่องเที่ยวไทยผ่านอินสตาแกรม Pearypie
Other Titles: The content presentation of stimulate Thai tourism via Pearypie’s instagram
Authors: ศิริรัตนา เปียจำปา
Keywords: เนื้อหาการนำเสนอ
กระตุ้นการท่องเที่ยว
อินสตาแกรม
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาเนื้อหาบนอินสตาแกรมในการนำเสนอความเป็นไทยเพื่อกระตุ้นการท่องเที่ยวผ่านสื่อสังคมออนไลน์อินสตาแกรมของPearypie (2) เพื่อศึกษาเนื้อหาการแสดงความคิดเห็นต่อนำเสนอความเป็นไทยเพื่อกระตุ้นการท่องเที่ยวผ่านสื่อสังคมออนไลน์อินสตา แกรมของ Pearypie ซึ่งเป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยใช้การวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผู้วิจัยเลือกศึกษาเนื้อหาจากทุกสถานที่ท่องเที่ยวที่นำเสนอในอินสตาแกรมของแพรี่พายช่วงเวลาระหว่างเดือนเมษายน ถึง เดือนพฤษภาคม จำนวน 30 ภาพ ผลการศึกษาพบว่า มีการนำเสนอเนื้อหาการท่องเที่ยวเชิงนิเวศหรือเชิงอนุรักษ์ (Ecotourism) เป็นจำนวนมากที่สุด เนื้อหาที่นำเสนอมีองค์ประกอบการท่องเที่ยวที่หลากหลาย ประกอบด้วย กิจกรรมการท่องเที่ยว ที่พัก รวมถึงร้านอาหาร เพื่อให้ผู้เข้าชมได้เห็นภาพและข้อมูล ให้เกิดความชอบและเก็บไปพิจารณา และยังเป็นการใช้ภาพ (Visual Content) ตรงต่อจุดประสงค์ที่ต้องการสื่อสารสำหรับเนื้อหาการแสดงความคิดเห็นที่มีมากที่สุด พบว่า เป็นเนื้อหาแสดงความชื่นชม และชอบเป็นอย่างมาก ดังนั้น ในการสร้างคอนเทนต์บนอินสตาแกรมรวมถึงการเลือกใช้ KOL เพื่อการกระตุ้นการท่องเที่ยวควรให้ความสำคัญกับเนื้อหาและภาพที่ดึงดูดความสนใจ เหมาะสมกับจุดประสงค์ที่ต้องการสื่อสาร รวมถึงไปถึงตัว Opinion Leader ที่ปฏิสัมพันธ์ดี เข้าถึงคนจำนวนมากเพื่อประสิทธิภาพของการสื่อสารไปยังผู้คน
This research had two principal objectives 1) To study content with Instagram about the presentation of Thainess to encourage tourism via social media through Pearypie’sInstagram. 2) To study the comments presenting Thainess to encourage tourism via social media from Pearypie'sInstagram. The study methodology was qualitative research using a coding sheet as a tool for contents analysis. The research data were collected from 30 images of all tourist attractions which were published on April, 2019 to May, 2019. The results of the study showed that the ecotourism content had the highest amount of presenting and had various tourism elements, including, tourism activities, accommodations and restaurants to allow visitors to see images and information for their attention and keep it for consideration. Pearypie also uses the visual content with the images that correct for the purpose of communication.Additionally, most people give good reviews of the contents as well.Therefore, in order to create content on Instagram, choosing to use KOL to encourage tourism needs to focus on planning to use attractive content and images, suitable for the purpose of communication, including the opinion leader that must have good interaction to reach many people for the efficiency of communication with people. Keywords: Content presentation, Stimulate Thai tourism, Instagram
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2562
Subjects: การท่องเที่ยว
ไทย -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
โปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4235
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sirirattana.piac.pdf3.49 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback