DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4217

Title: แผนธุรกิจน้ำพุฮวงจุ้ย sense
Other Titles: The Business Plan for SENSE
Authors: คงภพ รุจิราธาดากูล
Keywords: แผนธุรกิจ
ธุรกิจน้ำพุฮวงจุ้ย
sense
แผนกลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การทำแผนธุรกิจ น้ำพุฮวงจุ้ย sense ซึ่งมีวัตถุประสงค์เพื่อกำหนดกรอบทิศทางของการ ดำเนินธุรกิจ เพื่อการศึกษาค้นคว้าสืบค้นข้อมูลเกี่ยวกับธุรกิจน้ำพุฮวงจุ้ยศึกษาหาโอกาสความเป็นไปได้และเป็นแนวทางการตัดสินใจก่อนการดำเนินโครงการ แผนธุรกิจนี้เป็นการวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมธุรกิจโมเดลในการดำเนินธุรกิจแผนกลยุทธ์การผลิตการจัดซื้อและการปฏิบัติงานและแผนการทางการเงินและการลงทุนโดยข้อมูลที่ใช้ในการทำแผนธุรกิจมาจากการศึกษาข้อมูลจากเอกสารอิเล็กทรอนิคส์ รวมถึงการศึกษางานวิจัยต่าง ๆ ที่มีความเกี่ยวข้องกับธุรกิจของน้ำพุฮวงจุ้ย แบรนด์ sense การศึกษาค้นคว้าวิจัยแผนธุรกิจของน้ำพุฮวงจุ้ย sense พบว่า อุตสาหกรรมฮวงจุ้ยมี การแข่งขันค่อนครั้งสูง มีจำนวนคู่แข่งที่มีอยู่ในตลาดที่ค่อนข้างมาก จึงทำให้ผู้ประกอบการจำเป็นต้องเตรียมความพร้อมก่อนการดำเนินโครงการด้านการพัฒนาสินค้า และสร้างการรับรู้แบรนด์ sense การจัดโปรโมชั่นส่งเสริมการขาย และการประชาสัมพันธ์สินค้าทางสื่อต่าง ๆ เช่น สื่อออนไลน์ สำนักหมอดูให้มากขึ้น ฯลฯ เพื่อสร้างการรับรู้ในตราสินค้า กระตุ้นยอดขายและสร้างความพึงพอใจให้แก่กลุ่มลูกค้าเป้าหมาย ในด้านการเริ่มต้นของการลงทุนโครงการอยู่ที่ประมาณ 2,000,000 บาท คาดว่าจะมีรายได้จากการดำเนินการขายสินค้าในปีที่ 1 จำนวน 1,587,680 บาท และคาดว่าจะมีระยะเวลาคืนทุน2ปี
Making the business plan for Sense’s brand which produces Feng Shui Water Fountain which is aimed to determine the operating direction and to study and research information related to Feng Shui Water Fountain Business to find the possibility and decision-making before operating the project. This business plan is to analyze information about the environmental business, the business model, production strategy, procurement, operation, financial and investment plans by using information from E-document as well as various researches related to Feng Shui Water Fountain Business as Sense’s brand. The result revealed that the Feng Shui industry is quite competitive. There are quite a number of competitors. The entrepreneurs need to be prepared so well for developing products and building brand awareness of Sense. To promote promotions and public relations through various media such as online media, fortune tellers to create brand awareness as well as stimulating sales and creating maximum customer satisfaction in terms of turnover. The initial investment of the project is 2,000,000 baht. Income from product sales in the first year is 1,587,680 baht which is expected to have a payback period of 2 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
น้ำพุ -- การลงทุน
การบริหารธุรกิจ
การลงทุน
Advisor(s): ณัฏฐชา พิบูลกุลพัฒน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4217
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kongphop_r.pdf3.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback