DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4203

Title: การรับรู้คุณภาพเว็บไซต์ การยอมรับเทคโนโลยี และการสื่อสารการตลาดแบบครบวงจร กับการตัดสินใจซื้อการ์ดจอจากเว็บไซต์ J.I.B ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perceived of Website Quality, Technology Acceptance, and Integrated Marketing Communication Affecting Decision of Customers in Bangkok to Purchase Graphic Card Through Website’s J.I.B
Authors: พุทธิพงศ์ หม่อมวงศ์
Keywords: การรับรู้คุณภาพเว็บไซต์
การยอมรับเทคโนโลยี
การสื่อสารการตลาดแบบครบวงจร
การตัดสินใจซื้อการ์ดจอ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องการรับรู้คุณภาพเว็บไซต์ การยอมรับเทคโนโลยี การสื่อสารการตลาดแบบครบวงจร กับการตัดสินใจซื้อการ์ดจอจากเว็บไซต์ J.I.B ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรกรุงเทพที่มาอายุ 18 ปีขึ้นไปโดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นประชากรในเขตพื้นที่ต่างๆ ในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ ห้างสรรพสินค้าเซียร์ รังสิต เดอะมอล์ลงามวงศ์วานและงาน Thailand Game Show 2019 เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อมั่น 0.912 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการวิเคราะห์เรื่องการรับรู้คุณภาพเว็บไซต์ การยอมรับเทคโนโลยี การสื่อสารการตลาดแบบครบวงจร กับการตัดสินใจซื้อการ์ดจอจากเว็บไซต์ J.I.B ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลการศึกษาพบว่าการรับรู้คุณภาพเว็บไซต์ การยอมรับเทคโนโลยี และการสื่อสารการตลาดแบบครบวงจร กับการตัดสินใจซื้อการ์ดจอจากเว็บไซต์ J.I.B ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research was conducted with Perceived of Website Quality, Technology Acceptance, and Integrated Marketing Communication Affecting Decision of Customers in Bangkok to Purchase Graphic Card Through Website’s J.I.B. A questionnaire was used to collect data from sample groups of population in Bangkok, age over 18 years old. The researcher selected 400 samples via Purposive Sampling method. The sample was divided into populations in different districts in Bangkok Zeer Rangsit, The Mall Ngamwongwan, and Thailand Game Show 2019. The instrument in the study was a questionnaire with a reliability of 0.912 and a validity check of content from experts. The descriptive statistics in the analysis were percentage, mean, and standard deviation. The statistical hypotheses test is multiple regression analysis for Website Quality, Technology Acceptance, and Integrated Marketing Communication Affecting Decision to Purchase Graphic Card Through Website’s J.I.B of Customers at the Bangkok The results indicated that Perceived of Website Quality, Technology Acceptance, and Integrated Marketing Communication Affecting Decision to Purchase Graphic Card Through Website’s J.I.B of Customers at the Bangkok at the statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การตัดสินใจ
การรู้จักใช้เทคโนโลยี
การ์ดจอ -- การตัดสินใจ
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4203
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phuttiphong_momw.pdf5.4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback