DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4156

Title: แผนธุรกิจชุดชั้นในสตรี Mallika
Other Titles: Business Plan for Mallika lingerie
Authors: สุพิชญา ใจกล้า
Keywords: แผนธุรกิจ
ชุดชั้นในสตรี
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การเขียนแผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อกำหนดกรอบความคิดและกำหนดเป้าหมายในการสร้างธุรกิจและเป็นแนวทางที่จะสร้างธุรกิจนี้ขึ้นมาและเพื่อศึกษาโอกาสในการทำธุรกิจนี้และความเป็นไปได้ในการลงทุนทำธุรกิจดังกล่าว เพื่อให้ผู้ประกอบการได้ตัดสินใจในการดำเนินงานุรกิจนี้ จากผลการวิจัยพบว่าตลาดชุดชั้นในสตรีของประเทศไทยมีมูลค่าไม่ต่ำกว่า 120,000 ล้านบาท ซึ่งแบ่งออกเป็น 3 ระดับได้แก่ ระดับบน (เช่น วาโก้ ไทรอัมพ์) มีมูลค่าการตลาดประมาณ 10% ระดับกลาง (เช่น ซาบีน่า) มีมูลค่าการตลาดประมาณ 40% และระดับล่าง (จำหน่ายตามแผงทั่วไป) มีมูลค่าการตลาดประมาณ 50% เห็นได้ว่าตลาดระดับล่างมีมูลค่ามากที่สุด ด้วยเนื่องจากสินค้าประเภทตลาดนี้สินค้าถูกแต่คุณภาพไม่ดีถ้าเทียบกับระดับกลางและระดับบน แต่คนนิยมเพราะสามารถหาได้ซื้อง่ายและราคาถูก ธุรกิจมัลลิกาจะอยู่ในระดับตรงกลางระหว่างระดับกลางและล่างซึ่งสินค้าจะมีราคาที่สามารถเอื้อมถึงและตรงในระดับกลุ่มเป้าหมายที่กำหนด ผู้ประกอบการจำเป็นต้องเตรียมความพร้อมในโครงการด้านการส่งเสริมการขายด้วยการสมัครสมาชิก การประชาสัมพันธ์ทางสื่อออนไลน์ เพื่อพัฒนาบุคลากรด้านความรู้ ของสินค้า การหาแหล่งวัตถุดิบเพิ่มเติม ฯลฯ
The objective of this business plan is to frame the mindset and set the goal for developing of this business as well as to build this business and study the guidelines to create of this business. This is to explore the possibilities of investing in the business which allows the entrepreneur to make the decision to conduct this business. According to the research, the women’s undergarment market in Thailand has value not less than 12,000 milling Baht. The women’s undergarment products can be classified into 3 levels which are the upper level (such as Wacoal, Triumph) which is equal to the 10% value of the whole market. Middle level (Sabina) which has the market value for about 40% while the lower level (can be bought from any store) share the market value of 50%. It can be seen that the lower market shares the highest value despite the fact that this level of the product is cheap and the quality is not good when compared to the middle level and the upper level. The lower level product can be bought easily at a reasonable price. Malika’s business is in the center between the middle products and the lower level products which its price is affordable and meet the needs of the target customers. The entrepreneurs need to be ready for the sale promotion project by using the membership, the promoting via the online social media, improve the staff’s knowledge and improve the product as well as finding the additional raw material sources. The turnover of the project. The starting investment budget of the project is 2,000,000 Baht
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การส่งเสริมการขาย
การสื่อสารทางการตลาด
ชุดชั้นใน
เสื้อยกทรง
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4156
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supicha_jaik.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback