DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4152

Title: แผนธุรกิจแอพพลิเคชั่นลาวาบู
Other Titles: Business plan of Lavaboo
Authors: ณัฐวุฒิ หนูแก้ว
Keywords: แผนธุรกิจ
แอพพลิเคชัน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: จุดประสงค์ในการทำแผนธุรกิจครั้งนี้เพื่อเป็นกรณีศึกษาให้กับผู้สนใจและรวบรวมข้อมูลให้เกิดประโยชน์ที่เกี่ยวข้องกับโปรเจคนี้โดยได้มีการลงพื้นที่สำรวจเพื่อเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างหรือกลุ่มเป้าหมายนั้น ลาวาบูได้เล็งเห็นถึงปัจจัยที่เกี่ยวข้องประกอบไปด้วยการศึกษาพฤติกรรมและสถิติการท่องเที่ยวของประเทศไทยและพฤติกรรมการใช้อินเตอร์เน็ตของคนไทยในปัจจุบัน พฤติกรรมการใช้แอพพลิเคชั่นของคนไทย พฤติกรรมในการใช้ห้องน้ำสาธารณะที่สำรวจการให้บริการห้องในประเทศไทยเพื่อเก็บข้อมูลและศึกษาพัฒนาลาวาบู แอพพลิเคชั่นลาวาบูที่เป็นตัวกลางสื่อสารระหว่างผู้ที่ต้องการใช้ห้องน้ำ ที่เรียกว่า Users และผู้ที่ให้บริการห้องน้ำที่เรียกว่า Partners ซึ่งแอพพลิเคชั่นลาวาบูได้คำนึงถึงปัญหาในการหาห้องน้ำของผู้ที่มาเที่ยวตามแหล่งท่องเที่ยวต่างๆบนท้องถนนของประเทศไทย เช่น ถนนคนเดิน ตลาดนัด ตลาดสด ถนนเยาวราช รวมไปถึงสถานที่ท่องเที่ยวต่างๆในกรุงเทพมหานครและต่างจังหวัด เราต้องการที่จะเป็นส่วนหนึ่งในการอำนวยความสะดวกแก่ผู้ที่ต้องการหาห้องน้ำ ไม่ใช่แค่ยกระดับคุณภาพในการให้บริการห้องน้ำในประเทศไทย แต่ยังเป็นการทำรายได้เพิ่มให้แก่ผู้ให้บริการห้องน้ำ ลาวาบูได้สร้างช่องทางการโฆษณา Social media : Facebook, Instagram เพื่อให้ข้อมูลข่าวสารเข้าถึงผู้ใช้งาน รวมไปถึงการโฆษณาแอพพลิเคชั่นลาวาบูบนนิตยสารการท่องเที่ยวใกล้กับคอลัมน์การท่องเที่ยวแบบ Street food เช่น ตามเยาวราชและร้านต่างๆ เพื่อให้ผู้ใช้บริการเข้าถึงแอพพลิเคชั่นลาวาบูได้ง่ายขึ้นเป็นการเพิ่มโอกาสในการดาวน์โหลดของผู้ใช้บริการและนำมาทดลองใช้ให้ได้มากที่สุด เพื่อคัดกรองผู้ใช้ที่สนใจเมื่อมีการเติมLVCเข้าสู่ระบบซึ่งจะมียอดดาวน์โหลดมากขึ้นทำให้มูลค่าของการเรียกเก็บค่าเช่าโฆษณาภายในAPPได้ราคาที่เพิ่มมากขึ้น สรุปกลยุทธ์ กลยุทธ์ที่บริษัทใช้ในการดำเนินกิจการคือการที่ตัวAPPLICATION สามารถใช้สะดวกแล้วยังมีการโฆษณาผ่านช่องทางต่างๆเพื่อเพิ่มการรับรู้ของผู้ใช้บริการเพื่อเพิ่มโอกาสดาวน์โหลดและทดลองใช้ให้ได้มากที่สุดแล้วกรองผู้ใช้ที่สนใจและมีการเติมLVC (ย่อมาจาก LAVABOO COIN เป็นการเติมเงินเข้าระบบAPPLICATION เพื่อใช้งานระบบ ) เข้าระบบและเมื่อมียอดดาวน์โหลดมากมูลค่าการเรียกเก็บค่าเช่าโฆษณาภายใน APPLICATION ได้ราคาที่มากขึ้น
The purpose of this business plan for a case study for those interested and gather information for the benefits associated with this project. With a survey area to collect data from that sample or target group. Lavaboo saw the relevant factors including education. Behavior and statistics of tourism in Thailand and usage behavior Internet of Thai people today. Behavior of using applications of Thai people. Behavior in using public baths Survey of room service in Thailand to collect data and study the development of lavaboo. Applications Lavaboo that are intermediate communicate between those who want to use a bathroom service called Users and those who provide a bathroom service called Partners. Consider the problem of finding the toilet of the person who came. Travel in various tourist destinations on the streets of Thailand, such as the Walking Street Market, Fresh Market, Yaowarat Road, as well as places travel in Bangkok and other provinces. We want to be a part of facilitating those who want to find a bathroom, not just to improve the quality of the bathroom service in Thailand, but also to add more revenue to the bathroom service provider. Lavaboo has created social media advertising channels: Facebook, Instagram, to provide news and information to users, including advertising on the top apps. Travel magazine Close to the column Travel in Street food such as Yaowarat and various shops. To allow users access to the Lavaboo application is easier. Is an opportunity to download downloads Use the service and try as much as possible to filter users who are interested when fill in the LVC, which will be downloaded. Increasing the value of rental fees Ads within the APP can increase the price. Summary of strategies, strategies that the company uses business operation is that the APPLICATION can be conveniently used. There are also advertisements. Through various channels To increase user awareness Services to increase Okazu, download and Try as much as possible and filter the users at Interested and have to add LVC (short for LAVABOO COIN to top up the system AAPLICATION to use the system) to enter the system and when there are many downloads The value of advertising fees charged within the APPLICATION is higher.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ห้องน้ำ
โปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่
โทรศัพท์เคลื่อนที่ -- โปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่
สมาร์ทโฟน -- โปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4152
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nattawut_nook.pdf1.62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback