DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4140
|
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
dc.contributor.advisor | ศศิรินทร์ สายะสนธิ | th |
dc.contributor.author | พรรณวดี เต็มดวงจิตต์ | th |
dc.date.accessioned | 2019-12-18T03:59:29Z | - |
dc.date.available | 2019-12-18T03:59:29Z | - |
dc.date.issued | 2562 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4140 | - |
dc.description.abstract | ประเทศไทยเป็นเมืองร้อน น้าแข็งไสจึงเป็นที่นิยมตามสภาพอากาศของไทย บิงซูซึ่งเป็น น้าแข็งไสสัญชาติเกาหลีจึงเป็นธุรกิจหนึ่งที่น่าสนใจ แต่โดยความเป็นจริงแล้วธุรกิจบิงซูไม่ใช่ของง่าย เพราะมีร้านบิงซูที่เปิดก่อนหน้านีปิดกิจการไปแล้วหลายราย เพื่อหลีกเลี่ยงความล้มเหลวทางธุรกิจ ดังกล่าวนันจึงต้องน้าสินค้าทดแทน คือ เครื่องดื่มและอาหาร มาวางแผนกลยุทธ์แบบผสมผสาน เพื่อ ใช้จุดแข็งของสินค้าทดแทนมาเสริมจุดอ่อนของสินค้าหลัก รวมทังสร้างจุดแข็งใหม่โดยการน้าเสนอ ความครบครันของสินค้าคือ อาหาร เครื่องดื่ม และของหวาน
การวางแผนกลยุทธ์ดังกล่าวแบ่งออกเป็น 3 ระยะ คือ (1) ระยะในการแก้ไขจุดอ่อนใน องค์กร และพัฒนาสินค้าเพื่อตอบสนองความต้องการของกลุ่มเป้าหมายหลัก (2) ขยายกลุ่มเป้าหมาย ให้กว้างขึนด้วยการน้าเสนออาหารเกาหลี และสร้างตราสินค้าให้เข้มแข็ง (3) เมื่อสินค้าและระบบการ ท้างานลงตัวจนสร้างผลก้าไรได้ในระดับหนึ่งจึงเริ่มขายแฟร์นไชส์ และน้าบริษัทเข้าสู่ตลาดหุ้นเพื่อ ขยายกิจการเป็นล้าดับต่อไป The weather in Thailand is hot and suitable for products like a shaved ice dessert. Bingsu, the Korean shaved ice dessert, is an exciting choice for this opportunity but that is not easy. The history tells us that many Bingsu cafe goes out of business. To avoid the worst possible, the business owner has to bring substitute products: food and beverage, to form a combination of business strategy. Substitute products will solve the weakness of the main product, and the combination of them will become a strength by offering a completed meal: food, beverage, and dessert, to satisfy customers.
That strategy has three phases: (1) solving the weakness in the organization and develop products to satisfy the primary target. (2) Offering Korean food to the audience and strengthen the brand. (3) Whenever an organization settles products and system as providing great profit, the next moves are selling the franchise, adding more branch, and turning the company into a stock market for investment. | th |
dc.description.sponsorship | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.) --สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ ,คณะการสร้างเจ้าของธุรกิจและการบริหารกิจการ มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2561
Independent Study (M.M.)--Entrepreneurship,School of Entrepreneurship and Management,Bangkok University,2018 | th |
dc.language.iso | th_TH | th |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ | th |
dc.subject | บิงซู | th |
dc.subject | อาหารเกาหลี | th |
dc.subject | เครื่องดื่ม | th |
dc.subject.other | การวางแผนธุรกิจ | th |
dc.subject.other | เครื่องดื่ม | th |
dc.subject.other | อุตสาหกรรมเครื่องดื่ม | th |
dc.subject.other | อาหาร | th |
dc.title | แผนธุรกิจผสมผสานของร้าน Snow Lover | th |
dc.title.alternative | Combination Business Plan of Snow Lover | th |
dc.type | Independent Studies | th |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|