DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4132

Title: ปัจจัยในการตัดสินใจของผู้สนับสนุนช่องสถานีโทรทัศน์ (มุสลิม) White Channel
Other Titles: Factors in making decision of TV Muslims White Channel supporters
Authors: ยลวุทธ์ เกตุเที่ยงกิจ
Keywords: ปัจจัยการตัดสินใจ
สถานีโทรทัศน์มุสลิม
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง “ปัจจัยในการตัดสินใจของผู้สนับสนุนช่องสถานีโทรทัศน์ (มุสลิม) White Channel” มีวัตถุประสงค์เพื่อวิจัย 2 ข้อ คือ 1) เพื่อศึกษาประเภทเนื้อหา และรูปแบบการนำเสนอของสถานีโทรทัศน์ (มุสลิม) White Channel 2) เพื่อศึกษาประเภทปัจจัยในการตัดสินใจสนับสนุน กับสถานีโทรทัศน์ (มุสลิม) White Channel งานวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยแบบเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยใช้การวิเคราะห์เนื้อหาและการสัมภาษณ์เจาะลึก ทั้งนี้การวิเคราะห์เนื้อหาประเภทรายการ และรูปแบบการนำเสนอรายการที่ออกอากาศในช่องสถานีโทรทัศน์ (มุสลิม) White Channel จำนวน 43 รายการ ในส่วนการสัมภาษณ์เจาะลึกโดยสัมภาษณ์ผู้สนับสนุนช่องสถานีโทรทัศน์ (มุสลิม) White Channel จำนวน 10 คน ผลการวิจัย พบว่า ปัจจัยในการตัดสินใจ และสาเหตุในการสนับสนุนเป็นหน่วยในการวิเคราะห์ของผู้ที่สนับสนุนช่องสถานีโทรทัศน์ (มุสลิม) White Channel พบว่า มีเนื้อหาประเภท จำนวน 43 รายการ รายการที่หลากหลาย เป็นแบบช่องฟรีทีวีทั่วไป สามารถรับชมได้ทุกเพศทุกวัย และถูกต้องตามหลักการศาสนา จากผู้ถูกสัมภาษณ์ได้กล่าวเป็นทำนองเดียวกัน รูปแบบและประเภทเนื้อหารายการของรายการหลักที่มีเปอร์เซ็นต์สูงสุดอยู่ 3 ประเภท ได้แก่ ความรู้ทั่วไป 18 รายการ, รายการถามตอบปัญหาศาสนา 8 รายการ และรายการข่าว 8 รายการ ซึ่งรายการถามตอบปัญหาศาสนาเป็นที่ชื่นชอบจากผู้ที่ถูกสัมภาษณ์ในส่วนผลวิเคราะห์ปัจจัยการตัดสินใจของผู้สนับสนุนช่องสถานีโทรทัศน์ (มุสลิม) White Channel พบว่า ด้านความเชื่อทางศาสนา และความเชื่อในตัวบุคคล คือ ผู้บริหารองค์กร เชคริฎอ อะหมัด สมะดี เป็นปัจจัยในการตัดสินใจของผู้สนับสนุน
The research “Factors in making decision of TV Muslims White Channel supporters” has 2 research objectives which are 1) to study the content and the presentation format of TV (Muslim) White Channel 2) to study the factors of making decision to support TV Muslim White Channel. This research is qualitative research which uses content analysis and in-depth interviews. It is based on content analysis of program type and presentation format of broadcasted programs on TV Muslim White Channel, in total 43 programs. In the part of in-depth interview, it is interview of 10 TV Muslim White Channel supporters. The results were as, the factors of making decision and the reasons to support of TV Muslim White Channel supporters came from the 43 various programs that were similar to other free TV Channels, all genders and age were able to watch and the contents were correct according to Islamic principle. As from in-depth interview, interviewees said similarly that contents and formats of main programs of the highest percentages covers 3 types which are general knowledge 18 programs, question & answer 8 programs, and news 8 programs. The most popular program is Islamic question & answer program. The analysis result of the decision factors for the supporter of the Muslim Channel, White Channel was found that the religious beliefs and personal beliefs in Sheikh Rida Ahmad Samadi, the organization executive, are the factors for making decision of supporters.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: สถานีโทรทัศน์
มุสลิม
นายทุน
การตัดสินใจ
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4132
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yollawut.kedt.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback