DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4074

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของคลื่นวิทยุ EFM 94 กรณีศึกษา รายการพุธทอล์คพุธโทร
Other Titles: Digital Marketing Communication Strategies of Radio Broadcasting EFM 94: A Case Study of Put Talk Put Toe
Authors: ภัทรดนัย ไตรวัฒนาศิริ
Keywords: EFM 94
พุธทอล์คพุธโทร
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของคลื่นวิทยุ EFM 94 กรณีศึกษา รายการพุธทอล์คพุธโทร 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจและการใช้ประโยชน์ของผู้ชมที่มีต่อการสื่อสารเนื้อหาแต่ละรูปแบบของคลื่นวิทยุ EFM 94 กรณีศึกษา รายการพุธทอล์คพุธโทร ผู้วิจัยได้เก็บข้อมูลเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) ใช้การสัมภาษณ์แบบเชิงลึก (In-depth Interview) โดยใช้แบบสัมภาษณ์กึ่งมีโครงสร้าง (Semi-Structured) กลุ่มตัวอย่างคือ บุคคลที่เป็นแหล่งข้อมูลหลัก (Key Informants) จำนวน 4 ท่าน และบุคคลที่เป็นผู้ชมรายการแบบเฉพาะเจาะจง (Purposive Sampling) จำนวน 10 ท่าน ผลการวิจัยพบว่ากลยุทธ์ในการใช้สื่อดิจิทัลของคลื่นวิทยุ EFM 94 กรณีศึกษา รายการ พุธทอล์คพุธโทร แบ่งออกเป็น 3 ส่วนหลัก ๆ คือ 1) การใช้แบรนด์บุคคล (Personal Branding) โดยใช้บุคคลที่มีเอกลักษณ์ในวงการบันเทิงมาเป็นผู้ดำเนินรายการ เพื่อดึงดูดผู้ชมให้มีความสนใจรับชมรายการมากขึ้น 2) การออกอากาศสดของรายการพุธทอล์คพุธโทรบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ EFM Station และยูทูบชาแนล AtimeOnline เพื่อเพิ่มช่องทางในการรับชม และเพิ่มโอกาสในการขายโฆษณา 3) การตัดคลิปไฮไลท์ของรายการบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ EFM Station และยูทูบชาแนล AtimeOnline เพื่อเพิ่มรูปแบบในการรับชมรายการ ด้านความพึงใจและการใช้ประโยชน์ของผู้ชมจากเนื้อหาแต่ละรูปแบบของรายการพุธทอล์คพุธโทรบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ EFM Station และ ยูทูบชาแนล AtimeOnline พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีความพึงพอใจในการรับชมรายการพุธทอล์คพุธโทรผ่านรูปแบบคลิปไฮไลท์บนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊กและยูทูบมากกว่าการรับฟังรายการสดผ่านสื่อวิทยุ เพราะผู้ชมสามารถรับชมคลิปไฮไลท์ย้อนหลังได้ทุกที่ทุกเวลา นอกจากนี้มุมมองและแง่คิดดี ๆ จากรายการพุธทอล์คพุธโทรผู้ชมคิดว่านำมาใช้ประโยชน์ในชีวิตประจำวันได้จริงทั้งกับตนเองและคนรอบข้าง
The research had two objectives: 1) to study communication digital marketing communication strategies of radio waves EFM 94: A case study of Put Talk Put Toe program, and 2) to examine the satisfaction and utilization of the audience towards the communication of each form of radio waves EFM 94: A case study of Put Talk Put Toe program. The researcher used qualitative research and in-depth interviews with semi-structured questions. The participants were purposive samplings; four key informants and 10 audience members. The results showed that communication digital marketing strategies of radio waves EFM 94: A case study of Put Talk Put Toe program was divided into 3 main parts 1) the use of personal brands (Personal Branding) by using unique people in the entertainment industry to be the operator to attract viewers to have more interest in watching programs, 2) Live broadcastPut Talk Put Toe program on Facebook Fan page, EFM Station and YouTube channel AtimeOnline to increase viewing channels and increase the opportunity to sell advertising, and 3) most participants were satisfied with watching of Put Talk Put Toe program program via Facebook and YouTube platforms rather than listening to live programs via radio because viewers can watch the latest highlight clips anywhere and anytime. Besides, good views and ideas fromof Put Talk Put Toe program, the audience members considered that it was useful in everyday life both for themselves and those around them.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การสื่อสาร
คลื่นวิทยุ
ระบบสื่อสารไร้สาย
วิทยุกระจายเสียง
การตลาด
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4074
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
patdanai_trai.pdf2.56 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback