DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4071

Title: พฤติกรรมและปัจจัยการใช้สื่อดิจิทัลกับการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือของแรงงานพม่าในจังหวัดสมุทรสาคร
Other Titles: Behavior of using Digital Media affecting Burmese Worker’s purchasing decision for a Mobile Phone in Samutsakhon Province
Authors: อัครวัฒน์ ปัตถา
Keywords: การใช้สื่อดิจิทัล
พฤติกรรมผู้บริโภค
สื่อสังคมออนไลน์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์ คือ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมและปัจจัยการใช้สื่อดิจิทัลกับการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือของแรงงานเมียนมาในเขตอำเภอเมือง จังหวัดสมุทรสาครและ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยการพฤติกรรมและปัจจัยการใช้สื่อดิจิทัลกับการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือของแรงงานเมียนมาเพื่อสามารถนำไปสร้างกลยุทธ์ทางการตลาด การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยทำการใช้เครื่องมือ คือแบบสอบถาม (Questionnaire) กับกลุ่มตัวอย่างแรงงานเมียนมา จำนวน 420 คน ที่อาศัยอยู่ในจังหวัดสมุทรสาคร ผลการวิจัยพบว่า แรงงานเมียนมาในจังหวัดสมุทรสาครเป็นเพศชายมากกว่าเพศหญิง ส่วนใหญ่มีอายุในระหว่าง 29 – 39 ปี ประกอบอาชีพกสิกรรม เลี้ยงสัตว์ งานป่าไม้ หรือประมงโดยมาก ได้รับเงินเดือนตามนโยบายแรงงานขั้นต่ำ และมีระดับการศึกษาอยู่ในระดับมัธยมต้นมากที่สุด ส่วนใหญ่ใช้โทรศัพท์มือถือเพียง 1 เครื่อง โดยมากใช้โทรศัพท์มือถือยี่ห้อ ซัมซุง นิยมใช้โทรศัพท์มือถือในเครือข่ายทรูมูฟหรือทรูมูฟ เฮช โดยมีค่าใช้จ่ายในการใช้งานโทรศัพท์มือถือต่อเดือนอยู่ที่ 301 – 500 บาท เป็นส่วนมาก ผู้ใช้งานส่วนใหญ่มีการใช้งานเฉลี่ยน้อยกว่า 5 ครั้ง / วัน โดยติดต่อกับสมาชิกในครอบครัวมากที่สุด นิยมใช้งานแอปพลิเคชันเฟซบุ๊ก เป็นหลัก แรงงานเมียนมามีปัจจัยเรื่องราคา โดยที่ราคาของโทรศัพท์มือถือนั้นมีราคาที่ไม่สูงจนเกินไป พนักงานขายโทรศัพท์มือถือก็สามารถติดต่อสื่อสารกันได้เป็นอย่างดีโดยเฉพาะภาษาเมียนมา และยี่ห้อหรือแบรนด์ของโทรศัพท์มือถือเป็นปัจจัยหลักในการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถืออีกด้วย
This research has a purpose. 1. To study the Behavior of using Digital Media affecting Burmese Worker’s purchasing decision for a Mobile Phone in Samutsakhon Province 2. To study the factors of using digital media and the decision to buy mobile phones of Burmese workers to be able to create marketing strategies. This research is a quantitative research. (Quantitative Research) by using tools such as questionnaire and sample groups of 420 workers in Samutsakhon Province The research found that Myanmar workers in Samutsakhon province are male rather than female. Most of them are between 29 - 39 years old. They work in agriculture, raising animals, forestry or fishing. Receive salary according to minimum labor policy and having the highest level of education at the junior high school level. Most of them use only 1 mobile phone. Most of them use Brand Samsung mobile phones. They use mobile phones in TrueMove or TrueMove networks. The monthly mobile phone usage costs are at 301 - 500 baht is the most. Most users have average usage less than 5 times / day by contacting with most family members Popular use of Facebook apps Burmese workers have a price factor. Where the price of the mobile phone is not too high Mobile phone salesmen can communicate well, especially Burmese. And the brand or brand of the mobile phone is the main factor in deciding to buy a mobile phone as well.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: สื่อสังคมออนไลน์
โฆษณา
โทรศัพท์เคลื่อนที่
ผู้ใช้โทรศัพท์เคลื่อนที่
แรงงานต่างด้าวพม่า
สมุทรสาคร
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4071
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
akkarawat_patt.pdf10.24 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback