DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4019

Title: การศึกษาข้อมูลส่วนบุคคล กระบวนการขั้นตอน และคุณภาพบริการในการยื่นแบบแสดงภาษีเงินได้บุคคลธรรมดาผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ (e-Revenue) ส่งผลต่อความพึงพอใจในการยื่นแบบของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตสรรพากรพื้นที่ 10
Other Titles: A Study of Personal Characteristics, Work Process and Quality of Service through submission of Tax payment by Electronic Media Revenue System Affecting Private Employees Satisfaction on Tax payment submission in the Area 10
Authors: พรพรรณ เดชะศิริประภา
Keywords: ลักษณะส่วนบุคคล
กระบวนการขั้นตอน
คุณภาพบริการ
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะส่วนบุคคล กระบวนการขั้นตอน และคุณภาพการบริการยื่นแบบแสดงภาษีเงินได้บุคคลธรรมดาผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ (e-Revenue) ต่อความพึงพอใจในการยื่นแบบของพนักงานบริษัทเอกชน ในเขตสรรพากรพื้นที่ 10 โดยใช้แบบสอบ ถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากพนักงานบริษัทเอกชน ในเขตสรรพากรพื้นที่ 10 จำนวน 400 คน และวิธีการทางสถิติได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ข้อมูลสมมติฐาน ใช้สถิติทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถ้อยอย่างง่าย (Simple Regression Analysis) และสถิติวิเคราะห์การถอถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ความแตกต่างของข้อมูลลักษณะส่วนบุคคล คือ เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน เงินได้สุทธิในการยื่นภาษี จำนวนเงินที่ทำการขอคืน ไม่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการยื่นแบบแสดงภาษีเงินได้บุคคลธรรมดาผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ (e-Revenue) ในส่วนของกระบวนการขั้นตอนในการยื่นแบบแสดงภาษีเงินได้บุคคลธรรมดาผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ (e-Revenue) ส่งผลต่อความพึงพอใจในการยื่นแบบแสดงภาษีเงินได้บุคคลธรรมดาผ่านสื่ออิเล็กทรอ-นิกส์ (e-Revenue) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 นอกจากนั้นผลการวิจัยพบว่า คุณภาพบริการในการยื่นแบบแสดงภาษีเงินได้บุคคลธรรมดาผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ (e-Revenue) ส่งผลต่อความพึงพอใจในการยื่นแบบแสดงภาษีเงินได้บุคคลธรรมดาผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ (e-Revenue) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this research aims to study of personal characteristics, work process and quality of service through submission of tax payment by electronic media revenue system affecting private employees satisfaction on tax payment submission in the Area 10. The questionnaire was employed as the tool for collecting data from 400 employees of a employees In the Revenue Area 10 which were processed by these following statistical methods: percentage, mean, standard deviation and hypotheses data analysis including simple regression analysis and multiple regression analysis. The results illustrated that difference of personal characteristics in the aspects of gender, age, status, education level, salary, net income and tax refund affecting with satisfaction Submission of Tax Payment by Electronic media Revenue. Work process in submission of Tax Payment by Electronic media Revenue affecting with satisfaction Submission of Tax Payment by Electronic media Revenue with the statistically signifying level of 0.5 Quality of Service in Submission of Tax Payment by Electronic media Revenue affecting with satisfaction Submission of Tax Payment by Electronic media Revenue. Statistically significant at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: ภาษีเงินได้บุคคลธรรมดา
การชำระภาษี
สื่ออิเล็กทรอนิกส์
ภาษีเงินได้
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4019
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornpan_dach.pdf4.9 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback