DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4014
|
Title: | ปัจจัยส่วนบุคคล ปัจจัยด้านภาพลักษณ์องค์กร และปัจจัยด้านแรงจูงใจในการใช้บริการ ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทย แห่งหนึ่งในจังหวัดกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Personal Characteristics Organizational Image and Received Service Motivation Factors Affecting the Decision to Choose Services of a Thai Commercial Bank in Bangkok |
Authors: | ศิวิมล เมืองน้อย |
Keywords: | การตัดสินใจ แรงจูงใจ ภาพลักษณ์องค์กร ธนาคารพาณิชย์ |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | วัตถุประสงค์ของการศึกษา ดังนี้ 1) ปัจจัยส่วนบุคคลที่แตกต่างมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในจังหวัดกรุงเทพมหานคร 2) ปัจจัยด้านภาพลักษณ์ องค์กรที่แตกต่างมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในจังหวัดกรุงเทพมหานคร และ 3) ปัจจัยด้านแรงจูงใจในการใช้บริการที่แตกต่างมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในจังหวัดกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ สถิติที่ใช้สำหรับงานวิจัย ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา สถิติเชิงอนุมานทดสอบหาความแตกต่างค่าที และค่าเอฟ ทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุ เป็นเครื่องมือในการวิจัยเพื่อนำไปเก็บข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้ที่เลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทยในเขตจังหวัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ผลการศึกษาพบว่า ความแตกต่างของปัจจัยส่วนบุคคลที่มีอายุ อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในจังหวัดกรุงเทพมหานคร โดยภาพรวมแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สำหรับปัจจัยด้านภาพลักษณ์องค์กรที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการในภาพรวมร้อยละ 55.4 โดยปัจจัยด้านตำแหน่งทางการตลาดมีผลร้อยละ 33.66 ปัจจัยด้านการติดต่อลูกค้ามีผลร้อยละ 32.21 และปัจจัยด้านคำแนะนำมีผลร้อยละ 26.38 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The objectives of this research were to study 1) The Personal Characteristics factors Affecting the Decision to Choose Services of a Thai Commercial Bank in Bangkok, 2) Organizational Image factors Affecting the Decision to Choose Services of a Thai Commercial Bank in Bangkok and Received Service Motivation factors Affecting the Decision to Choose Services of a Thai Commercial Bank in Bangkok. A research method employed an accidental sampling technique. For data analysis, statistics used in the research included descriptive and inferential statistics, t-test and f-test, and multiple linear regression. The questionnaires were administered to 400 samples.
The results of the research revealed that the Personal Characteristics differences in age, career, and average monthly income affected the bank selection decision on services by one commercial bank in Bangkok with overall significance difference at the level of 0.05. On separate domains, the corporate image affected the overall users’ decision on its services by 55.4%; the market position affected the overall users’ decision by 33.66%; the customer contacts affected the overall users’ decision by 32.21; and, the banking advice affected the overall users’ decision by 26.38, with a significance difference at the level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561 |
Subjects: | ธนาคารพาณิชย์ ธนาคารและการธนาคาร -- บริการลูกค้า ธนาคารและการธนาคาร -- เครื่องมือและอุปกรณ์ การตัดสินใจ |
Advisor(s): | สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4014 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|