DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3993

Title: ความไว้วางใจ คุณภาพการให้บริการ การรับรู้คุณค่า และภาพลักษณ์ ส่งผลต่อความพึงพอใจ และการกลับมาใช้บริการซ้ำของสายการบินต้นทุนต่ำภายในประเทศ
Other Titles: Trust, service quality, perceived value, and brand image on satisfaction and re-service intention for domestic low-cost airlines
Authors: สราลี โรมรัตนพันธ์
Keywords: ความไว้วางใจ
คุณภาพการให้บริการ
การรับรู้คุณค่า
ภาพลักษณ์
ความพึงพอใจและการกลับมาใช้บริการซ้ำ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษา ความไว้วางใจ คุณภาพการให้บริการ การรับรู้คุณค่า และภาพลักษณ์ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ และการกลับมาใช้บริการซ้ำ ของสายการบินต้นทุนต่ำภายในประเทศ 2) เพื่อวิเคราะห์อิทธิพลจากความพึงพอใจ ที่ส่งผลต่อความตั้งใจกลับมาใช้บริการซ้ำของสายการบินต้นทุนต่ำภายในประเทศ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้ที่ใช้บริการสายการบินต้นทุนต่ำภายในประเทศ โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 260 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.930 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.5 ได้แก่ การวิเคราะห์การถอดถอยเชิงพหุ และการวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย ผลการศึกษา พบว่า ความไว้วางใจ คุณภาพการให้บริการ การรับรู้คุณค่า ภาพลักษณ์ ส่งผลต่อความพึงพอใจ และส่งผลต่อการกลับมาใช้บริการซ้ำของสายการบินต้นทุนต่ำภายในประเทศ
The purposes of this study were to 1) investigate the effect of trust, service quality, perceived value and brand image on satisfaction and re-service intention 2) investigate the effect of satisfaction on re-service Intention for domestic low-cost airlines. The data were collected through a survey from airline passengers with domestic Low-Cost Airlines experienced. A total of 260 survey was used and the tools applied for this study were questionnaires with reliability value of 0.930 and it were checked the accuracy of the contents by experts. The statistics used for analyzing basic information was descriptive statistics include mean and standard deviation. The inferential statistics used for hypothesis testing was Multiple Regression and Simple Regression Analysis. . The finding indicated that service quality, perceived value and brand image significant affected in satisfaction and re-service intention.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3993
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
saralee_romr.pdf4.3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback