DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3976

Title: แผนธุรกิจสเปรย์สมุนไพรไล่ยุงมีเฮิร์บ
Other Titles: Business Plan for Me-Herb Mosquito Repellent Spray
Authors: จักริน ทองมูล
Keywords: แผนธุรกิจ
โอทอป
สมุนไพร
สเปรย์สมุนไพรไล่ยุง
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจสเปรย์สมุนไพรไล่ยุงมีเฮิร์บมีวัตถุประสงค์ เพื่อให้ผู้ลงทุนมองเห็นภาพที่ชัดเจนเกี่ยวกับโอกาสที่จะประสบความสำเร็จในการวางจำหน่ายสินค้าชนิดนี้ จากการวิเคราะห์ปัจจัยภายในพบว่า สเปรย์สมุนไพรไล่ยุงมีเฮิร์บประสบผลสำเร็จทางด้านตลาดออนไลน์ สูตรผลิตภัณฑ์ผลิตจากสมุนไพรที่มีคุณสมบัติโดดเด่น มีสายสัมพันธ์อันดีกับผู้จัดหาวัตถุดิบ และใช้เทคโนโลยีสารสนเทศในการบริหารในส่วนของปัจจัยภายนอก โรคไข้เลือดออกระบาดมากขึ้น ทำให้สเปรย์สมุนไพรมีเฮิร์บมีการเติบโตอย่างต่อเนื่อง การซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์เพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่อง คู่แข่งในท้องตลาดมีหลายแบรนด์และมีราคาถูกกว่า แต่ผลิตภัณฑ์นี้มีคุณภาพสูงกว่าผลิตภัณฑ์สำหรับตลาดมวนชนอย่างเห็นชัดเจน ผลการคาดการณ์พบว่ากลุ่มเป้าหมายเป็นผู้มีรายรับต่อเดือน 15,000 บาทขึ้นไป อายุ 20–30 ปี ใช้ผลิตภัณฑ์ไล่ยุงเมื่อทำกิจกรรมในร่มหรือที่อับชื้น พกพาระหว่างวัน ซื้อผลิตภัณฑ์ทุกๆ 1 เดือน และยินดีจ่ายในช่วงราคา 36-45 บาทต่อขวด คุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ที่เป็นไปตามความคาดหวัง ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อมากกว่าราคาจำหน่าย บทความรีวิวจากบล็อกเกอร์เพื่อสุขภาพมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อมากกว่าการใช้ดาราที่มีชื่อเสียงในการโฆษณา โดยกลยุทธ์ที่ใช้มีการใช้กลยุทธ์การเลือกตลาดเป้าหมาย เพื่อแบ่งส่วนการตลาดและการกำหนดจุดยืน กลยุทธ์ผลิตภัณฑ์โดยเน้นกลุ่มตลาดที่มีความต้องการใช้งานผลิตภัณฑ์ที่มีความเป็นธรรมชาติไม่มีสารเคมี กลยุทธ์การส่งเสริมการตลาดเพื่อกระตุ้นให้เกิดการตัดสินใจซื้อได้รวดเร็ว การยุทธ์สื่อสารการตลาดแบบบูรณาการเพื่อให้เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้อย่างมีประสิทธิภาพผ่านทุกจุดสัมผัสทุกช่องทาง และกลยุทธ์การทำตลาดแบบหว่านเมล็ดพืชเพื่อให้เกิดการพูดคุยโต้ตอบเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ การลงทุนนี้ใช้เงินทุนจากส่วนของผุถือหุ้นรวม 220,000 บาท สำหรับการผลิตสินค้า 10,000 ขวด มีจุดคุ้มทุนอยู่ที่ 4,889 ขวด หรือประมาณ 6 เดือนนับตั้งแต่วางตลาด โดยคาดการณ์อัตราการเติบโตของยอดขายไม่ต่ำกว่าร้อยละ 20 ต่อปี และผู้ลงทุนจะมีกำไรจากส่วนของทุน (ROE) ประมาณร้อยละ 60 ต่อปี
The purpose of this business plan is to give an insight on the success rate of this product to the investors. From the analysis of internal Factors, We found that the Me-Herb Mosquito Repellent Spray, have been successful on online market. Formula products produced from herbs, with outstanding features, a strong relationship with suppliers, and use information technologies in management. As of external factors, Dengue outbreaks more spray made with herbs has been growing steadily, along with an ever-increasing purchase through online channels. There are several competitors in the market with the product of lower prices, bus this product has higher quality when compared with products that are available in market. The target group is those with the salary of at least 15,000 THB between the age of 20-30 years old, and using mosquito protection when doing indoor activities or damp, portable during the day. They buy product once a month and are content to pay the price between 36-45 THB per unit. The quality of the product that corresponds to their needs is more important than the price. Reviews from health bloggers have more impact on the customers when compared to using famous actors for advertisements. The strategy used is the strategy choosing target market. To segment the market and determining position. Product strategy by focusing on the market where demand for product that are natural, without chemicals. Strategy marketing promotion to stimulate the buying decisions quickly. The strategy of integrated marketing communications to reach their target audience more effectively across all touch points in all channels. Strategy and marketing seeded to achieve interact with the product. This plan uses 220,000 THB from investors for producing 10,000 units. The break-even point is 4,998 units or approximately 6 months after selling. Growth rate of selling will be more than 20 percent per year. Investors will get ROE around 60 percent per year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) - สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ผลิตภัณฑ์สมุนไพร
ยุง -- การควบคุม
การจัดการธุรกิจ
การจัดการผลิตภัณฑ์
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3976
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jakkarin_thon.pdf2.96 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback