DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3893

Title: ปัจจัยการรับรู้ประโยชน์และคุณภาพการบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและใช้บริการ ห้างเทสโก้โลตัสของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The factors of the perceived benefits that affecting consumers’ decision to purchase the products and the services at Tesco Lotus in Bangkok
Authors: ภัททกา สุนทรวิภาต
Keywords: การรับรู้ประโยชน์
คุณภาพบริการ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยการรับรู้ประโยชน์ และคุณภาพบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและใช้บริการในห้างเทสโก้โลตัสของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นผู้ซื้อสินค้าหรือใช้บริการห้างเทสโก้โลตัสในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบมีวัตถุประสงค์ จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อถือได้ 0.959 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง โดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมีอายุ 21 - 30 ปี สถานภาพโสด มีการศึกษาระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีอาชีพเป็นพนักงานเอกชน และมีรายได้ 50,001 บาท ขึ้นไป สำหรับการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยการรับรู้ประโยชน์ และคุณภาพบริการมีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและใช้บริการในห้างเทสโก้โลตัสของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
The objective of this research was to study the factors of the perceived benefits and service quality that affected consumers’ decision to purchase the products and the services at Tesco Lotus in Bangkok. The sample of this study consisted of 400 people who purchased the products and the services in Tesco Lotus in Bangkok by purposive sampling. The self-administered questionnaire was used with the reliability of 0.959 and reviewed by the specialist. The statistical analyses were descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation, and inferential statistics using multiple regression analysis. Most respondents were female and single, aged between 21-30 years, held Bachelor's Degree or equivalent, worked in private companies and had average monthly income from 50,001 baht. The research revealed that the perceived usefulness and the service quality factors had statistically significant impact on consumers’ decision to purchase the products and the services in Tesco Lotus in Bangkok at the significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: เทสโก้ โลตัส -- การตลาด -- วิจัย
สินค้า -- การตัดสินใจ
ห้างสรรพสินค้า -- ไทย -- การตลาด -- วิจัย
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3893
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vilaiwan_soon.pdf5.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback