|
DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3874
|
Title: | การศึกษาข้อมูลส่วนบุคคล คุณภาพการให้บริการ และภาพลักษณ์ตราสินค้า ที่มีผลต่อความคาดหวังของธนาคารไทยพาณิชย์ เขตยานนาวา |
Other Titles: | A Study of Personal Characteristics, Service Quality, and Brand Image Affecting Customer Expectations of Siam Commercial Bank Yannawa District |
Authors: | ทิพกฤตา พงษ์แก้ว |
Keywords: | คุณภาพการให้บริการ ภาพลักษณ์ตราสินค้า ความคาดหวัง ธนาคารไทยพาณิชย์ |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | วัตถุประสงค์ของการศึกษาดังนี้ (1)เพื่อศึกษาความแตกต่างของปัจจัยคุณสมบัติส่วนบุคคล ที่มีผลต่อความคาดหวังของลูกค้า .(2)เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการ ที่มีผลต่อความคาดหวังของลูกค้า และ (3)เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยด้านภาพลักษณ์ตราสินค้า ที่มีผลต่อความคาดหวีงของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ เขตยานนาวา โดยใช้แบบสอบถามสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ เชิงพรรณนา สถิติเชิงอนุมาน สถิติทดสอบหาความแตกต่างค่าที และสถิติทดสอบหาความ แตกต่างค่าเอฟ เป็นเครื่องมือในการวิจัยเพื่อนำไปเก็บข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นลูกค้าของธนาคารไทยพาณิชย์ เขตยานนาวา โดยใช้ จำนวน 400 คน ผลการศึกษา พบว่าความแตกต่างของปัจจัยด้านคุณสมบัติส่วนบุคคลเพศ อายุ ระดับการศึกษา สถานภาพ อายุงาน มีผลความคาดหวังของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ เขตยานนาวา โดยภาพรวมไม่แตกต่างกัน อิทธิพลของปัจจัยด้านการคุณภาพการให้บริการแบบแนวบนลงล่าง และแบบแนวนอนมีผลต่อความคาดหวังของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ เขตยานนาวา และพบว่าปัจจัยด้านภาพลักษณ์ตราสินค้ามีผลต่อความคาดหวังของลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ เขตยานนาวา อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The objectives of this independent study were (1) to investigate different personal factors affecting customer expectation, (2) to study the influence of service quality factors affecting customer expectation, and (3) to study the influence of brand image affecting customer expectations at Siam Commercial Bank, Yannawa District. A questionnaire was used as a research instrument. The sample was selected based on accidental sampling. Data were analyzed by using descriptive statistics and inferential statistics, t-test and F-test. The sample was 400 customers of Siam Commercial Bank, Yannawa District. The results of this study indicated that the respondents with different gender, age, educational level, marital status, years of working experience had indifferent customer expectation at Siam Commercial Bank, Yannawa District. Top-down and horizontal service quality factors influenced customer expectation at Siam Commercial Bank, Yannawa District. Brand image influenced customer expectation at Siam Commercial Bank, Yannawa District with a statistical significance level of 0.05.The sample was 400 customers of Siam Commercial Bank, Yannawa District. The results of this study indicated that the respondents with different gender, age, educational level, marital status, years of working experience had indifferent customer expectation at Siam Commercial Bank, Yannawa District. Top-down and horizontal service quality factors influenced customer expectation at Siam Commercial Bank, Yannawa District. Brand image influenced customer expectation at Siam Commercial Bank, Yannawa District with a statistical significance level of 0.05.. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | ธนาคารและการธนาคาร งานบริการ การสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี ธนาคารไทยพาณิชย์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี ธนาคารพาณิชย์ |
Advisor(s): | สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3874 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|